رئیس دانشگاه تبریز:

دانشجویان وظیفه خطیری برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دارند

«نصراله‌زاده» گفت: دانشجویان وظیفه خطیر و مهمی برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دارند و برای رسیدن به این اهداف نباید هدف اصلی خویش را فراموش کنند.
کد خبر: ۶۰۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ - 02July 2023

دانشجویان وظیفه خطیری برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن دارندبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «صفر نصراله‌زاده» رئیس دانشگاه تبریز امروز در مراسم افتتاحیه بیست‌وششمین دوره اردوی تشکیلاتی و زیارتی، مشهد مقدس تشکل جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ تبریز و بزرگداشت سالگرد شهادت  دکتر آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) در تالار شهیدشفایی این دانشگاه، اظهار داشت: شهادت سید مظلومان و یاران باوفای امام (ره) در جریان انفجار دفتر ریاست‌ جمهوری، روزهای سخت و غم انگیزی برای انقلاب و ملت ایران بود که بعد از سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه‌ای در روز ۶ تیر در مسجد ابوذر تهران صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان انقلاب انسان‌های بزرگی چون شهیدبهشتی را از ما گرفت، تصریح کرد: هنوز داغ این درد بر دل ملت ایران باقی مانده است.

نصرالله‌زاده با اشاره به بیانات امام خمینی‌ (ره) در خصوص شهید بهشتی گفت: « شهید بهشتی یک ملت بود، مظلومانه زیست و خاری بر چشم دشمنان بود».

رئیس دانشگاه‌ تبریز افزود: شهید بهشتی و دیگر علمای بزرگ انقلاب، آثار ارزشمندی دارند و در این ارتباط به جوانان و به خصوص دانشجویان توصیه می‌شود، با مطالعه آثار آنان در حفظ و پاسداری انقلاب و دستاوردهای آن گام های موثری بردارند.

وی با بیان اینکه شما دانشجویان عضو تشکل‌ها بهترین دانشجویان این دانشگاه هستید، اضافه کرد: داشتن روحیه اسکتبار ستیزی، عدالت طلبی و روحیه میل به ترقی و پیشرفت و مطالبه‌گری از جمله ویژگی‌های شما دانشجویان است که در تحقق و این اهداف پیشگام هستید.

نصرالله‌زاده افزود: امروز دشمن سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای منحرف کردن جوانان و به خصوص دانشجویان کرده و باید مراقب توطئه‌های شوم دشمنان باشیم.

حجت‌الاسلام «سجاد توفیق‌راد» مسئول نمایندگی مقام معظم‌ رهبری در مرکز آموزش شهید قاضی تبریز نیز در این مراسم، داشتن معرفت و شناخت را اولین حرکت و پله به سوی عبادت و نزدیکی به خداوند بیان کرد و گفت: شرط قبولی عبادت، اعمال و رسیدن به کمال و رستگاری ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است.

وی افزود: دشمن برای از بین بردن جایگاه ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری در جامعه ما سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند و از این رو تا زمانی که مسئله امامت و ولایت پذیری را جدی نگیریم، دشمن ذهن‌های ما را منحرف و به راحتی جذب خود می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار