مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

ثبت و ضبط خاطرات پدران و مادران شهدای کهگیلویه و بویراحمد

«رئوف» گفت: در دو سال گذشته خاطرات اکثر پدران و مادران شهدای کهگیلویه و بویراحمد که در قید حیات بودند توسط صدا و سیمای استان ثبت و ضبط شد.
کد خبر: ۶۰۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ - 02July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «امیر رئوف» مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله ایثار و شهادت نگاه شعاری و فرمایشی نیست و اعتقاد راسخی نسبت به گنجینه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار اخیر با خانواده‌های شهدا بر معرفی فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای تاکید کردند.

رئوف نقش شبکه دنا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم دانست و بیان داشت: اگر تولیدات هنری به هنگام و به موقع باشد تأثیرگذاری خوبی خواهند داشت به عنوان مثال مستند تولید شده در خصوص شهیدان «هوشنگ و امید خوب» از شهدای حادثه تروریستی شیراز بازتاب رسانه‌ای خوبی داشت.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه دنا آمادگی دارد کتاب‌های دفاع مقدس را به مخاطبان معرفی و همچنین در تولید کتاب‌های صوتی دفاع مقدس مشارکت کند.

رئوف بیان داشت: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و جنگ را هم مردم و بسیج به سرانجام رساندند الان هم در جنگ نرم هستیم که پایه اصلی آن رسانه‌ها هستند و باید از ظرفیت مردم در این زمینه استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: امسال هفته دفاع مقدس مصادف با ماه محرم است و باید با راه‌اندازی یک سلسله پویش‌هایی طوری برنامه‌ریزی کنیم که مردم در تولید محتوا مشارکت داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بسیاری از رزمندگان آلبوم عکس خاطرات دارند که این عکس‌ها می‌تواند تبدیل به فوتوکلیپ شود و با انتشار یک فراخوان می‌توانیم این آثار را جمع آوری و در هفته دفاع مقدس منتشر کنیم.

رئوف گفت: در دو سال گذشته خاطرات اکثر پدران و مادران شهدای استان که در قید حیات بودند را ثبت و ضبط کردیم و مصاحبه‌هایی با بیش از ۱۵۰ نفر از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس انجام دادیم.

وی یادآور شد: سال آینده دومین کنگره ملی شهدای استان برگزار می‌شود که برای تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس باید هم‌افزایی صورت گیرد و به سمت کیفی شدن برنامه‌ها حرکت کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدا و سیمای استان در تولید سرود و موسیقی در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که آمادگی داریم از این ظرفیت در حوزه ایثار و شهادت استفاده کنیم.

رئوف خاطرنشان کرد: باید در مورد نقش زنان در دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای مفقودالاثر بیشتر کار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار