فرمانده سپاه بیجار:

«واقعه غدیرخم» در بیجار بازسازی و بازخوانی می‌شود

«رجب‌پور» گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز جمعه همزمان با عید بزرگ غدیر خم، این واقعه توسط هنرمندان ولایی شهرستان بیجار، بازسازی و بازخوانی می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ - 03July 2023

«واقعه غدیرخم» در بیجار بازسازی و بازخوانی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسین رجب‌پور» فرمانده سپاه بیجار در نشست تدوین برنامه بازسازی واقعه عظیم غدیر خم در شهرستان بیجار با اشاره به استقبال گسترده مردم از بازسازی و اجرای واقعه غدیر در طول چند سال گذشته، اظهار داشت: در طی سال‌های اخیر برنامه بازسازی واقعه غدیر با مشارکت بیش از 500 نفر عوامل اجرا و شاهد استقبال بیش از 10 هزار نفر مردم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیرخم زیر نظر صاحب نظران و روحانیون حوزه‌های علمیه قم و بیجار اجرا شده است، گفت: هر سال بر تعداد حضور مردم برای تماشای بازسازی و دوباره خوانیی واقعه عظیم غدیر خم افزوده می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها به همراه مهمانان تابستانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده سپاه بیجار افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز جمعه همزمان با عید بزرگ غدیر خم، دعای شریف ندبه از ساعت 6 صبح در شهر حسن‌آباد قرائت و پس از آن همایش پیاده‌روی تا محل اجرای بازسازی برگزار و سپس واقعه غدیر خم توسط هنرمندان ولایی شهرستان بیجار، بازسازی و بازخوانی می‌شود.

وی با ذکر اینکه واقعه غدیر به یک زمان و جمعیت خاص تعلق ندارد، عنوان کرد: غدیر تا روز قیامت، ندای ولایت امیرالمومنین حضرت علی(ع) را به گوش جهانیان رسانده و در روز رستاخیز نیز از همگان در مورد حادثه غدیر سؤال خواهد شد.

رجب‌پور هدف اصلی بازسازی واقعه غدیر را تبیین ابلاغ الهی برای تشکیل حکومت اسلامی برشمرد و اظهار کرد: پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) بارها پیش از حادثه غدیر خم و حتی در کنار کعبه، ولایت حضرت علی(ع) بعد از خود را به مسلمانان اعلام کرده بودند.

وی تصریح کرد: قطعا امسال با توجه به بازسازی‌های مناسب، استقبال از این برنامه در منطقه حسن‌آباد بدون شک بیشتر خواهد شد.

فرمانده سپاه بیجار با اشاره به اهمیت آشنایی جوانان با وقایع دینی، حجاب و عفاف، اعتقادات و مسائل دینی خاطر نشان کرد: در هجمه‌ای که این روزها دشمنان اسلام و دین و ملت مسلمان ایران اسلامی علیه دین و مذهب و عفاف و حجاب در پیش گرفته‌اند، این بهترین فرصت برای جذب جوانان به آموزه های غنی دین اسلام است که میتوانیم با اقدامات اولیه در بحث دعای ندبه، همایش پیاده‌روی و سپس بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر، آن را اجرایی کنیم.

وی امنیت کنونی کشور و کمک به امنیت کشورهای همسایه را ثمره خون پاک شهیدان دانست و یادآور شد: کشوری که به ایمان به خدا و اهداف عالیه شهداء پایبند باشد و با پیروی از ولایت فقیه حرکت نماید، قطعا عزت و عظمت خواهد یافت.

فرمانده سپاه بیجار بر ضرورت بیان واقعیت‌ها تأکید کرد و افزود: بیان واقعیت‌های موجود تاریخی می‌تواند در تبیین و ارتقای بینش مردم و رفع ابهاماتی که دشمنان تفرقه افکن ایجاد می‌کنند، نقش زیادی داشته باشد. اگر ملت آگاهانه و با علم و دانش در عرصه‌ای قدم بگذارند دشمنان در آن عرصه نا امید شده و شکست می‌خورند.

رجب‌پور یادآور شد: تاکید چند باره پیامبر (ص) در صحرای غدیر در حضور همه مسلمانان به منظور تحکیم و غیر قابل انکار کردن این ولایت و ابلاغ رسمی برای بعد از رحلت خویش انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار