رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره):

کمیته امداد حلقه واسط بین فقیر و غنی است/ امداد باید مواسات را در جامعه پرورش دهد

آیت‌الله کازرونی با اشاره به تامین ۲۰ هزار سری جیهزیه برای نوعروسان نیازمند، گفت: کمیته امداد مواسات را در جامعه پرورش می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ - 03July 2023

کمیته امداد حلقه واسط بین فقیر و غنی است/ امداد باید مواسات را در جامعه پرورش دهدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس، آیت‌الله «محسن کازرونی» رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم اهدای ۲۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت که در شهرستان شهریار برگزار شد، با تقدیر از همراهی خیران در تامین اقلام جهیزیه نوعروسان، اظهار داشت: در تبیین کار خیر و کسانی که مشوق فرهنگ احسان و انفاق هستند، روایت‌های متعددی وجود دارد.

آیت‌الله کازرونی به حدیثی از امام باقر (ع) اشاره کرد و ادامه داد: حضرت در این حدیث سه معیار را در مورد تراز جامعه شیعه مطرح کرده‌اند که هر جا این معیارها وجود داشته باشد، شیعه هم هست.

رئیس هیات امنای کمیته امداد خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) به عنوان سه پرسش و شاخص تاکید می‌کنند که آیا در آن جامعه، اغنیا و ثروتمندان به فقرا توجهی دارند یا خیر؟ آیا خوبان از بدکاران می‌گذرند؟ آیا مردم با هم مواسات و همکاری دارند یا خیر؟ اگر این سه معیار را نداشته باشند، شیعه نیستند.

وی اظهار اظهار داشت: شیعه اگر نیازمندی دچار مشکل باشد، شب خواب ندارد؛ شیعه ثروتمندش مواسات می‌کند و برای نیازمندان جهیزیه تامین می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امداد حلقه واسط بین فقیر و غنی است، گفت: کمیته امداد مواسات را در جامعه پرورش می‌دهد؛ ترویج مواسات در جامعه وظیفه همه مراکز خیریه است و چنین جامعه‌ای تراز جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار