در جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت؛

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان: جهاد تبیین مهمترین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان است

سرهنگ پاسدار «سلامی» گفت: جهاد تبیین مهمترین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان است و بهره‌گیری از تجربیات موفق دوران دفاع مقدس در این راه کمک‌کننده خواهد بود.
کد خبر: ۶۰۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ - 03July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در چهارمین جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۲ که با حضور «احمد ریواده» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و اعضا ستاد در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد اظهار داشت: دوران دفاع مقدس سند روشن از مقاومت و ایثار ملت ایران برابر دشمنان و مستکبران عالم است و رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس حضوری جانانه و بی‌نظیر داشتند و هرگز مجاهدت‌های آنان در بقای انقلاب و نظام از یاد نمی‌رود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تغذیه کننده تاریخ این کشور تا قرن‌های طولانی خواهد بود، اضافه کرد: ما در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که با ایمان و توکل بر خدا، داشتن روحیه جهادی و ایستادگی و مقاومت و خدمت مخلصانه به مردم، پیروی از ولایت فقیه می‌توان در مقابل همه شیاطین عالم و متجاوزان ایستادگی کرد و پیروز شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، گنجینه حماسه ساز ملت ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی هستند و باید از این گنجینه‌ها حفاظت کرد و تجارب و خاطرات آنان را برای آیندگان حفظ  کرد ادامه داد: در سال جاری ۳ هزار محفل خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس با ۳۰۰ راوی دفاع مقدس در سطوح مختلف از جمله در سطح پایگاه‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها ومراکز آموزشی، اقشار و صنوف، نهاد‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برنامه ریزی شده است که بخشی از آن در سوم خرداد سال جاری اجرا و برگزار شد.

وی گفت: تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده، پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس در سال جاری با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی، ستاد‌های شهرستانی و کارگروه‌ها به منظور تجلیل از رشادت‌ها و جانبازی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس محقق خواهد شد.

سلامی ادامه داد: نظر به این که دومین اجلاسیه ۳ هزار شهید استان در ابتدای سال آینده برنامه ریزی شده است، در سال جاری باید با همت همه ستاد‌ها و کارگروه‌ها شاهد برگزاری یادواره‌های قشری، صنفی، دستگاهی، شهری، روستایی، دانشگاهی، بسیج و مساجد باشیم.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: دشمن در دوره اخیر و بعد از شکست‌های متوالی، امروزه به استفاده از ابزار‌ها و شیوه‌های جدیدی در جنگ ترکیبی علیه نظام روی آورده است و با راه اندازی جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی به دنبال آسیب زدن به باور‌های دینی و سیاسی ملت است.

سلامی افزود: جهاد تبیین مهم‌ترین راهکار مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان است و بهره‌گیری از تجربیات موفق دوران دفاع مقدس در این راه کمک‌کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: عرصه نبرد ما با دشمن، نبرد حق و باطل است و هیچگاه به اتمام نخواهید رسید لذا راهکاری پیروزی در نبردِ روایت‌ها و جنگ ترکیبی، شناخت عمیق انقلاب اسلامی، جهاد تبیین و استقامت در برابر دشمنان است.

«احمد ریواده» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در این جلسه هشت سال دفاع مقدس را معجزه الهی خواند و ابراز داشت: هشت سال دفاع مقدس استقلال، عزت، پایداری و استکبارستیزی را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

وی دفاع مقدس را گنجینه با ارزشی دانست که می‌توان از معنویت آن بهره‌مند شد، ادامه داد: ایمان، توکل به خدا رمز ایستادگی ما، مقابل دشمنان در چهل سال گذشته است و همین دو فاکتور رمز موفقیت ما در آینده خواهد بود.

ریواده با بیان این که الگوگیری از دستاورد‌های دفاع مقدس راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات کشور می‌تواند باشد. افزود: تمسک به فرهنگ، روحیه و ارزش‌های دفاع مقدس و بهره مندی از تجارب ارزنده آن جهاد عظیم، می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و تضمین کننده توفیقات در عرصه‌های مختلف باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان این که تقویت روحیه جهادی و انقلابی هدف جهاد تبیین است، افزود: روحیه جهادی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس باید در جامعه تبیین شود و الگوسازی از اسوه‌های ایثار و مقاومت برای جوانان ضروری است.

وی افزود: امروز جهاد تبیین وظیفه ماست که در این عرصه باید بتوانیم دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به درستی و هنرمندانه برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم چراکه امروز جوانان مخاطب اصلی در جهاد تبیین هستند.

این مسئول تصریح کرد: اهانت به قرآن، توهین به همه ادیان الهی و آسمانی، اهانت به ارزش‌های انسانی است که جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به ضرورت گفتمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این گفتمان به ویژه برای نسل جوان و نوجوانان باید تشریح و تبیین شود و باید حوزه فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت بیش از پیش کار شود، چون نباید میدان فرهنگ برای دشمنان باز باشد.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان بسیار پر اهمیت بوده و باید جدی گرفته شود گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و امکانات برای این کنگره بزرگ در استان به کار گرفته شودو اجلاسیه ۳ هزار شهید استان سمنان همراه با جریان‌سازی فرهنگی باشد.

ریواده متذکر شد: کنگره شهدا بهترین فرصت برای فضاسازی و استفاده از زبان هنر در انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است و امیدواریم مسئولان استانی در برگزاری این رویداد از این ظرفیت شایسته بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار