مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

62 نقطه خراسان جنوبی میزبان شهدای گمنام/ ساخت مرکز فرهنگی استان شتاب گرفته است

سرهنگ «فلاحی» گفت: در 62 نقطه استان خراسان جنوبی میزبان شهدای گمنام هستیم که 42 یادمان تکمیل و مابقی در حال ساخت است که در بخش ساخت یادمان‌های شهدای گمنام نیز اعتبار خوبی مصوب شده است.
کد خبر: ۶۰۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ - 03July 2023

62 نقطه خراسان جنوبی میزبان شهدای گمنام/ ساخت مرکز فرهنگی استان شتاب گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار«غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در دیدار سردار سرتیپ دوم «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: نشست تخصصی منطقه‌ای «تأملی بر مباحث ساخت و پرداخت در خاطره‌نویسی» امروز با حضور 65 نفر از نویسندگان حوزه دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار و نویسندگان مابقی مناطق کشور هم به صورت وبینار این نشست را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه تدوین، تألیف و چاپ کتب دفاع مقدس اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، افزود: در سطح استان 152 نویسنده دفاع مقدس در بانک اطلاعاتی‌مان ثبت کرده‌ایم و از قلم این افراد بهره می‌بریم و سال به سال بر این تعداد افزوده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اعلام اینکه در این بخش گام بزرگی به برکت کنگره دو هزار شهید استان در سال 97 برداشته شد، تبیین کرد: در سال 98 تنها دو عنوان کتاب، سال 99 نیز 27 عنوان کتاب، سال 1400 نیز 58 عنوان و در سال 1401 نیز 63 عنوان کتاب دفاع مقدس در استان تألیف و به چاپ رسیده است.

سرهنگ فلاحی تصریح کرد: از مجموع کتاب‌های تولید شده در سال 1400، 34 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان بوده که در این زمینه  حائز کسب رتبه نخست در سطح کشور شدیم همچنین طی سال‌های 1399 تا 1400 دو عنوان کتاب «به عشق امام» و «پرستار فاو» به عنوان کتاب‌هی برتر کشوری انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در کنار کتاب‌های مکتوب کتاب‌های صوتی نیز دنبال می‌شود که در سال 98 دو مورد، در سال 99 نیز 11 عنوان کتاب، در سال 1400 نیز 20 عنوان و در سال 1401 نیز 24 عنوان کتاب به چاپ رسیده است همچنین به بخش ترجمه کتاب نیز غفلت نکردیم و از سال 99 تا 1401 در مجموع شش عنوان کتاب به زبان انگلیسی و عربی به چاپ رسانده‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به حوزه شعر دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در حوزه شعر دفاع مقدس نیز 150 نفر شاعر در بانک اطلاعتی ثبت کرده‌ایم و در جشنواره‌های مختلف به ویژه شعر دفاع مقدس از آثار این شعرا بهره‌مند می‌شویم.

سرهنگ فلاحی از برگزاری جشنواره‌های متعدد در استان خبر داد و ابراز داشت: در راستای برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس در سال 99 در مجموع 66 اثر، در سال 1400 نیز 56 اثر و سال 1401 بالغ بر 244 اثر، در جشنواره ادبی «یوسف» نیز در سال 99 بالغ بر 30 اثر و سال‌های 1400 و 1401 هر سال 40 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی گفت: با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و همکاری حوزه هنری استان طی سال‌های 1399 تا 1400 زندگینامه و وصیت‌نامه حدود 40 نفر از شهدای استان به زبان عربی تهیه و در سوریه رونمایی شد و مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم اقدامات خوبی در بخش نشر و گسترش آثار دفاع مقدس اتفاق بیافتد و تأکید ما نیز بر جمع‌آوری آثار که مهم‌ترین بخش آن انجام مصاحبه با رزمندگان است، افزود: از مجموع 28 هزار و 980 رزمنده دفاع مقدس شاید با حدود 6 هزار رزمنده توانستیم مصاحبه انجام دهیم و مابقی باقی مانده و یک کار بزرگ و حرکت استانی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیز به جای خوبی رسیده و اعتبار خوبی برای این مرکز اخذ شده به طوری که 80 میلیارد در سفر اول رئیس‌جمهور به استان مصوب شد و هم‌اکنون این مرکز در مساحت 6 هزار متر مربع در حال انجام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اعلام اینکه در 62 نقطه استان میزبان شهدای گمنام هستیم که 42 یادمان تکمیل و مابقی در حال ساخت است، متذکر شد: در بخش یادمان‌های شهدای گمنام نیز اعتبار خوبی در سفر رئیس‌جمهور 20 میلیارد تومان و همچنین 7 میلیارد تومان از سر فصل نفت برای ساخت این یادمان‌ها مصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها