معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس فراجا هشدار داد؛

مراقب رسیدساز‌های جعلی باشید

سرهنگ چولکی به شهروندان برای جلوگیری از کلاهبرداری درخصوص برنامه‌های رسیدساز جعلی تلفن همراه هشدار داد.
کد خبر: ۶۰۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ - 03July 2023

مراقب رسیدساز‌های جعلی باشیدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «عبداله چولکی» درباره رسیدساز جعلی اظهار داشت: با توجه به تشکیل پرونده‌هایی در سراسر کشور در خصوص برنامه‌های رسیدساز جعلی تلفن همراه توسط افراد کلاهبردار در راستای جلوگیری از این وقوعات و آگاهی شهروندان توصیه‌هایی لازم و ضروری است که باید شهروندان برای جلوگیری از کلاهبرداری توصیه‌ها را مورد اهتمام قرار دهند.

وی افزود: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و … آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ و… وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد و با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی جهت قانع کردن شما تماس می‌گیرد، اعتماد نکنید بلکه شما می‌توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: چنانچه با خریدار از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش آشنا شده‌اید به رفتار‌های غیرمتعارف مانند پیشنهاد قیمت بالا و انجام معاملات در محل‌های غیرمعمول حساس شده و دقت بیشتری در خصوص نحوه انجام معامله کنید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دقت بیشتری در خصوص نحوه معامله و دریافت چک و اسکناس داشته باشید، زیرا احتمال جعلی بودن متصور است.

سرهنگ چولکی با تأکید بر لزوم آگاهی شهروندان در این خصوص به شهروندان توصیه کرد: ضمن جدی گرفتن هشدار‌های پلیس به هیچ وجه به افرادی که هویت واقعی آن‌ها را نمی‌شناسند اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را فوری به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها