در پنجمین همایش حقوق و قوانین ارتش مطرح شد؛

دادستان کل کشور: پیشگیری مهمترین مولفه‌‌ای است که فرماندهان باید مورد توجه قرار دهند

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه پیشگیری یکی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید فرماندهان نیرو‌های مسلح مورد توجه قرار دهند، گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح می‌تواند با برنامه‌ریزی، تعامل، هم‌افزایی و همکاری در پیشگیری و بالا بردن نظم و انظباط موثر باشد.
کد خبر: ۶۰۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ - 03July 2023

دادستان کل کشور: پیشگیری مهمترین مولفه‌‌ای است که فرماندهان باید مورد توجه قرار دهندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در پنجمین همایش حقوق و قوانین ارتش که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه افسری خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت اظهار داشت: توحید بی ولایت کارساز نخواهد بود.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) نماد توحید، بندگی و عبودیت خالص است و در روز‌های آینده ایام عید سعید قدیر خم را در پیش داریم که روز اکمال دین و امضای پروردگار برای مسیر نورانی انسان‌ها است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دین اسلام با ولایت امیر المومنین (ع) به کمال رسید، افزود: افتخارمان این است که کشورمان مسیر ولایت را طی می‌کند؛ تاریخ به ما نشان داد که بعد از دوران کوتاهی که امیر المومنین (ع) کمتر از پنج سال توانست زمام امت اسلامی را به دست بگیرد قبل و بعد از آن خلفای فاسد نگذاشتند این مسیر ادامه یابد تا خداوند متعال پس از گذشت ۱۴ قرن امام راحل را که تربیت یافته امیرالمومنین (ع) بود راهی را برای ملت ایران گشود و امت اسلامی را از جریانات انحرافی قرن‌های گذشته نجات داد.

وی در ادامه افزود: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت‌های امام راحل بخش قابل توجهی از نیروهای ارتش رژیم شاه به مسیر انقلاب پیوستند و روزهای پرخاطره‌ای را آفریدند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ارتش امروز به مراتب انقلابی‌تر، پابه رکاب‌تر و تسلیم در برابر اوامر الهی و مطیع دستورات رهبری معظم انقلاب اسلامی است، یادآور شد: افتخارمان این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرماندهی کل نیرو‌های مسلح را به عهده دارند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه نیرو‌های ارتش دژ محکم مردم هستند، تاکید کرد: شما عزیزان در ارتش برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) موجب زینت، سربلندی و افتخار هستید.

دادستان کل کشور با بیان اینکه عزت دین و انقلاب به نیرو‌های مسلح بستگی دارد، تصریح کرد: نیرو‌های مسلح در دوران جنگ تحمیلی با چنگ و دندان توانستند از انقلاب و عزت کشور محافظت کنند؛ نیرو‌های مسلح به قدرت بی بدیلی تبدیل شدند که پیشرفت‌های زیادی داشتند.

وی در ادامه به پیشرفت‌های نیرو‌های مسلخ اشاره کرد و گفت: شما عزیزان در نیرو‌های مسلح کاری کردید که دیگر آن مردک آمریکایی نمی‌آید پشت میز و بگوید ما همه گزینه‌ها را روی میز داریم چرا که می‌دانند با چه ملتی مواجه هستند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه افتخارات نیرو‌های مسلح در ابعاد مختلف برای انقلاب، کشور و نظام موجب عزت است، افزود: امنیت امروز جامعه مرهون تلاش‌های نیرو‌های مسلح است.

وی یاداور شد: امروز درجه امنیت قابل قبولی داریم و بخشی از آن مرهون تلاش‌ها و زحمات نیرو‌های مسلح کشورمان است.

حجت الاسلام منتظری همچنین با بیان اینکه اهتمام به مسائل حقوقی بسیار مهم است، بیان داشت: یکی از امتیازات نیرو‌های مسلح انظباط آن است که در بین نظامیان  داشتن نظم،حرف اول را می‌زند.

وی با بیان اینکه نظم و رعایت حقوق یکی از مولفه‌های موثر در سلامت نیرو‌های مسلح است، اضافه کرد: تلاش‌های ارزشمندی در سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح و معاونت حقوقی ارتش برای پیشگیری صورت گرفته و این مهم با هم‌افزایی نیرو‌ها صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه پیشگیری یکی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید فرماندهان نیرو‌های مسلح مورد توجه قرار دهند، گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح می‌تواند با برنامه‌ریزی، تعامل، هم‌افزایی و همکاری در پیشگیری و بالا بردن نظم و انظباط موثر باشد.

انتهای پیام 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار