مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان البرز مطرح کرد؛

برطرف شدن کمبود آب آشامیدنی شهرهای محمدیه، مهرگان، بیدستان و شریفیه شهرستان البرز

رجب پور گفت: با بهره برداری از یک حلقه چاه جدید، کمبود آب آشامیدنی شهر‌های محمدیه، مهرگان، بیدستان و شریفیه شهرستان البرز برطرف شد
کد خبر: ۶۰۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ - 03July 2023

«حسین رجب پور» مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، اظهار داشت: با توجه به افت شدید سطح منابع آبی شهرهای بخش محمدیه (محمدیه، مهرگان، بیدستان و شریفیه) در کمتر از یک ماه، عملیات بغل کنی چاه شماره ۱۵ بیدستان و آبرسانی به مخازن ذخیره شهرهای مذکور انجام پذیرفت و کمبود آب این شهرها برطرف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان البرز افزود: عملیات اجرایی فوق شامل حفر و لوله گذاری، آزمایش پمپاژ، خرید تجهیزات و کابل، الکتروپمپ و تابلو برق بود.

وی تصریح کرد: پروژه مذکور در مجموع با ارزشی بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال انجام و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار خانوار را در بر می گیرد.

رجب پور خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح کمبود آب برطرف شده ولی با توجه به موج گرمای تابستانی امسال و کاهش سطح آب های زیر زمینی، همچنان با کمبود فشار در برخی مناطق مواجه هستیم که لازم است مردم الگوی مصرف را رعایت کنند و با صرفه جویی، امکان بهره برداری سایرین را نیز از نعمت الهی آب فراهم کنند.

مدیر امور آبفای شهرستان البرز در پایان خاطر نشان کرد: مواردی چون استفاده از سایه بان برای کولرهای آبی، عدم استفاده از آب آشامیدنی منازل برای شستشوی اتومبیل و فرش، عدم آبیاری باغچه با آب لوله کشی و استفاده از پساب استفاده شده در امور منزل برای آبیاری فضای سبز می تواند کمک موثری برای تامین آب پایدار برای همه مردم باشد.

پیش از این و در کمتر از یک ماه گذشته نیز با توجه به افت شدید سطح منابع آبی شهرهای بخش محمدیه، نسبت به راه اندازی دو حلقه چاه دیگر اقدام شده بود که برای آن پروژه نیز در مجموع هزینه ای معادل ۱۵۱ میلیارد ریال صرف شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار