تشکیل ۱۰۰ کارگروه ویژه «کنکور» و دستگیری مجرمان در ۳ استان

پلیس در اطلاعیه‌ای از تشکیل ۱۰۰ کارگروه ویژه عملیاتی در خصوص جرائم مرتبط با کنکور در حوزه فضای مجازی و دستگیری مجرمان در اصفهان، تهران بزرگ و خراسان رضوی و انسداد تارنما‌های مجرمانه خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ - 04July 2023

تشکیل ۱۰۰ کارگروه ویژه «کنکور» و دستگیری مجرمان در ۳ استانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پلیس با تشکیل ۱۰۰ کارگروه ویژه عملیاتی در خصوص جرائم مرتبط با کنکور در حوزه فضای مجازی تعدادی مجرم را در استان‌های اصفهان، تهران بزرگ و خراسان رضوی شناسایی و دستگیر، تارنما‌های مجرمانه را مسدود کرده و تعدادی از متخلفان را به مراجع قضائی معرفی کرده است.

یکی از ترفند‌های این مجرمان سایبری تبلیغات فروش سؤالات کنکور بوده و عمدتاً شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌های غیربومی و خارجی بستر تبلیغات آن‌ها بوده که این تبلیغات بسیار فریبنده و حساب شده است.

بعضاً از نام و اعتبار افراد و سازمان‌های دخیل سوء استفاده و با جعل عنوان حقیقی و حقوقی آن‌ها و با شناسایی مشخصات افراد متقاضی، هزینه‌ای را از آن‌ها اخذ و سپس شخص را (بلاک کرده) کنار گذاشته یا نمونه سؤالات چند سال گذشته را چند میلیونی و چند ده میلیونی به فروش می‌رسانند.

سایر اقدامات پلیس در حوزه پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی در جهت جلوگیری از وقوع تخلف و جرم در حوزه برگزاری کنکور و دیگر اقدامات تأمینی مانند تسهیلات شدآمدی تا بعد از برگزاری آزمون نیز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار