رئیس جمعیت هلال احمر تشریح کرد؛

آخرین وضعیت سلامتی زائران ایرانی خانه خدا اعلام شد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بالغ بر ۴۷۰ هزار خدمت درمانی به زائران خانه خدا ارائه شده و هزار و ۸۶۴ نفر بیمار در بیمارستان هلال احمر و ۳۰۴ نفر در بیمارستان‌های سعودی بستری شدند.
کد خبر: ۶۰۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ - 04July 2023

آخرین وضعیت سلامتی زائران ایرانی خانه خدا اعلام شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری ویدئو کنفرانسی از مکه مکرمه با اشاره به آخرین وضعیت حجاج ایرانی خانه خدا، بیان داشت: تمام زائران با سلامت کامل اعمال حج را انجام دادند. تنها یک بیمار نتوانست اعمال حج را بجا بیاورد.

کولیوند ادامه داد: بالغ بر ۴۷۰ هزار خدمت درمانی به زائران خانه خدا ارائه شده و هزار و ۸۶۴ نفر بیمار در بیمارستان هلال احمر و ۳۰۴ نفر در بیمارستان‌های سعودی بستری شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۳۷۱ هزار ویزیت عمومی و تخصصی به حجاج ارائه شده؛ ضمن اینکه ۲۵ هزار و ۷۵۷ ویزیت تخصصی در بیمارستان صور گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد توانسته رضایت بیماران را جلب کند، گفت: در منا و عرفات بیمارستان صحرایی فعالیت داشت.

این مقام مسئول از فعالیت اتوبوس آمبولانس خبر داد و بیان داشت: حدود ۸۰ نفر از افراد نیازمند به خدمات ویژه تحت مراقبت شدید پزشکی اعمال حج آن‌ها انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جلساتی با بعثه‌های کشور‌های دیگر برگزار کردیم و از مرکز پزشکی حج هلال احمر به عنوان الگو استقبال کردند و درخواست داشتند کنگره سلامت در حج در ایران برگزار شود.

کولیوند با اشاره به جالب بودن وجود پزشک در هتل‌های زائران ایرانی برای مسئولان دیگر کشور، خاطرنشان کرد: از زائرانی که داوطلبانه به ما کمک کردند نیز به عنوان یکی از کار‌های جدید در حج امسال نام برد.

وی ادامه داد:‌ امشب ۲۵ زائر برای دریافت خدمات بیشتر درمانی از طریق پرواز جده به تهران به کشور اعزام می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۲۶ عمل جراحی در حج امسال انجام شده است، تصریح کرد: ۱۶ بیمار تحت دیالیز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پرواز‌های برگشت حجاج تا سه مرداد ماه ادامه دارد، تأکید کرد: هیچ کمبود داروئی در حج امسال برای زائران ایرانی وجود ندارد.

کولیوند گفت: امسال امکانات خوبی از عربستان دریافت کردیم؛ به طوری که آن‌ها خدمات مورد نیاز به بیماران را سریعاً انجام می‌دادند و دستور و تشخیص پزشکان ما را قبول کردند. همچنین هیچ کدام از بیماران دیالیزی ما در صف دریافت خدمات قرار نگرفتند؛ همچنین بالگرده در اختیار ما قرار دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر از امضای تفاهم نامه با عربستان در آینده خبر داد و گفت: آمار فوت شدگان در حج امسال کمتر از سال‌های قبل بود.

سعید اوحدی، دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: هر ساله تعدادی از پزشکان به حج مشرف می‌شوند، اما امسال قبل از تشرف در ۳۸۱ کاروان ۳۴۰ نفر داوطلب اعلام همکاری با ما را داشتند.

وی ابراز کرد: پرستارانی را داشتیم که بهترین شرایط انجام اعمال حج در کنار کادر درمانی به ارائه خدمت پرداختند.

دستیار ویژه رئیس جمعیت هلال احمر از رایزنی و دیدار با نمایندگان ۳۰ بعثه در حج خبر داد.

وی گفت: عملیات حج مجموعه متنوعی از فعالیت‌هایی است که در شرائط بحرانی انجام می‌شود.

سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه امسال در منا فوتی ناشی از گرمای هوانداشتیم، یادآور شد: هزار و ۴۵۰ بیمار دچار گرما زدگی تحت درمان قرار گرفته و ۱۶۰ بیمار گرما‌زده در بیمارستان بستری شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار