امام جمعه تبریز:

زنان در پیام رسانی غدیر نقش‌آفرینی کنند

«آل‌هاشم» گفت: زنان با توجه به جایگاه مادری و تربیتی خود باید در پیام رسانی واقعه غدیر نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۶۰۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ - 04July 2023

زنان در پیام رسانی غدیر نقش‌آفرینی کنندبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش بانوان غدیری تبریز، اظهار داشت: واقعه غدیر یکی از مهمترین و تایثرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام است که باید به نحو شایسته و مقتضی درباره آن تبیین شود و در این میان نقش زنان بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی به بروز و ظهور استعدادهای زنان بعد از رسالت پیامبر(ص) و دوران ولایت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد و سوابق تاریخی متقن بیشترین و متنوع‌ترین حضور زنان در صحنه های اجتماعی در عصر ولایت بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: با آغاز رسالت پیامبر اکرم(ص) کسب علم و دانش و نیز حضور بانوان در جامعه اسلامی از انحصار مردان خارج شد و زنان توانستند با قدرت و همت خود وارد عرصه‌های علمی شده و حتی از مردان هم پیش گرفتند که امروز شاهد و ناظر این اتفاقات در ایران خودمان هستیم.

این مسئول با اشاره به نقش بی مانند زنان در پیام رسانی واقعه غدیر برای روشن شدن اذهان عمومی و خانواده ها، یادآور شد: زنان بسیاری با شناخت جایگاه ولایت پیام و اندیشه غدیر را منتقل کردند که در میان آن‌ها نقش حضرت زهرا بی بدیل بود و زنان امروز نیز باید مرام و شیوه زندگی آن حضرت را دنبال کنند.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) تا پای جان از هر فرصتی برای معرفی ولایت امام علی(ع) استفاده کرد و در نهایت شهید راه ولایت شد.

وی از زنان ولائی و غدیری درخواست کرد در برهه کنونی برای شناساندن جایگاه ولایت حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار