وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف حکمرانی عادلانه تأسیس شد

«مرتضوی» گفت: کمیته امداد به منظور اجرای حکمرانی عادلانه اسلامی به وجود آمد و امروز بعد از گذشت بیش از چهار دهه از حیات انقلاب اسلامی خوشبخت هستیم، که عرضه بداریم کمیته امداد در اقصی نقاط کشور و مناطق محروم و دور افتاده به مدد نیازمندان شتافته و امروز شاهد شکوفایی متنوع و متعددی هستیم.
کد خبر: ۶۰۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ - 04July 2023

کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف حکمرانی عادلانه تأسیس شدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (سه‌شنبه) در جشن خودکفایی و توانمندسازی ۸ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی با عنوان اشتغال، ضمن تبریک دهه ولایت اظهارداشت: در تداوم خط ولایت و بعد از مختصر زمانی که امام علی (ع) توفیق هدایت جامعه بشری را داشت سردمداران زر و زور قدرت با طراحی‌های متنوع، گام‌هایی برداشتند تا نظریه حکومت دینی به انواع مختلف در حاشیه قرار گیرد.

وی افزود: بزرگانی از صدر اسلام تا آغاز زعامت امام خمینی (ره) پا به عرصه مبارزه نهادند تا تداوم‌بخش نظریه ولایت باشند اما شاید در مقام عمل توفیقات زیادی به دست نیاوردند، استکبار در قالب‌های مختلف نظریات متعددی از جمله نظریه عدالت توزیعی و حکومت مارکسیستی و نظریه رژیم‌های امپریالیسمی طراحی کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امام راحل با ایجاد طرحی نو دکترین و نظریه حکومت دینی و ولایت فقیه را طراحی کرد و در این راستا زحمات زیادی را متحمل شد و جمع کثیری از بشریت تشنه عدالت در داخل و خارج از این نظریه اقبال کردند.

مرتضوی گفت: برای اجرایی کردن این نظریه نیاز به موسساتی بود، که یکی از مؤسسات، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود که در توسعه، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نقش مؤثری داشت اما مؤسسه بزرگ دیگر که امام خمینی (ره) طراحی کردند کمیته امداد بود که در راستای عملیاتی کردن نظریه عدالت اجتماعی، ایجاد تعادل، توازن و توان‌بخشی به منابع و درآمدهای ملی و توزیع عادلانه ثروت و دستگیری از نیازمندان، ایجاد آموزش به منظور خودکفایی، بروز و ظهور عزت نفس، ایجاد بستر برای ازدواج آسان حرکت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کمیته امداد به منظور اجرای حکمرانی عادلانه اسلامی به وجود آمد، یادآور شد: بعد از ۴۵ سال از حیات انقلاب اسلامی خوشبخت هستیم، که عرضه بداریم که کمیته امداد در اقصی نقاط کشور و مناطق محروم و دور افتاده به مدد نیازمندان شتافته و امروز شاهد شکوفایی متنوع و متعددی هستیم.

وی بیان داشت: امسال بر اساس هدف‌گذاری جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد کشور اتفاق خواهد افتاد و امروز جشن خودکفایی ۸ هزار مددجو در خراسان رضوی برگزار می‌کنیم که کار بزرگی در راستای تکافل اجتماعی است.

مرتضوی ادامه داد: در دولت سیزدهم، حسب دستور رئیس جمهور موضوع ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال در دستور کار قرار گرفت که در سال ۱۴۰۱ این دستور محقق شد و خوشبختانه نرخ بیکاری برای اولین سال به ۹ درصد رسید و تلاش می‌کنیم کاهش پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمیته امداد در توزیع و عدالت آموزشی، فرزندان مناطق محروم را دستگیری کرد و شاهد هستیم در بسیاری از دانشگاه‌های کشور صاحب منصب و کرسی در حوزه نظریه‌پردازی و علم‌آموزی هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در بخش ساخت مسکن نیازمندان و ازدواج جوانان ورود کرده است، افزود: در این راستا و در این مراسم یک هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه توزیع می‌شود و این حرکت بزرگ و بخشی از اقدامات نظام جمهوری اسلامی است.

مرتضوی ابراز داشت: در بخشی از حوزه‌ها از جمله اشتغال فارغ‌التحصیلان با مشکلاتی روبرو هستیم که مقرر شد متولیان امر برنامه‌‌ای مدون در حوزه آموزش و تغییر رشته‌های آموزشی تدوین کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خراسان رضوی در سه ماه سوم سال گذشته کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار