با صدور بیانیه‌ای؛

دانشگاه‌ها و موسسه‌های قرآنی دزفول هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

۹ دانشگاه و موسسه قرآنی شهرستان دزفول، پایتخت مقاومت ایران اسلامی در بیانیه‌ای هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند.
کد خبر: ۶۰۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ - 04July 2023

دانشگاه‌ها و موسسه‌های قرآنی دزفول هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، ۹ دانشگاه و موسسه قرآنی شامل اتحادیه مؤسسه‌ها و تشکل‌های قرآنی استان خوزستان، دانشکده اصول الدین دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، جامعة القرآن الکریم و اهل بیت (ع) دزفول، حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) دزفول، حوزه علمیه ام ابیها (علیها السلام) دزفول و مرکز دارالقرآن خاتم الأنبیا (ص) آموزش و پرورش دزفول امروز در بیانیه‌ای هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان با بیش از ۲ میلیارد پیرو، نشان داد که آزادی بیان و احترام به عقاید، فقط ادعایی پوچ از سوی نظام‌های مدعی دموکراسی است که در قبال آزادی بیان دارای سیاست‌های دوگانه ای هستند. 

این بیانیه می‌افزاید: امروزه که دنیا در حال بازگشت به اصالت فطرت خویش است و جهان با موج عظیمی از تمایل به اسلام مواجه شده چنین رفتارهایی فقط تلاشی حقیرانه برای خاموش کردن نور الهی است غافل از اینکه به رغم اکراه کافران، خدا نورش را به تمام و کمال خواهد رساند.

دانشگاه‌ها و موسسه‌های قرآنی دزفول در این بیانیه اعلام کرده‌اند: این اهانت آشکار همانند اقدامات ننگین گذشته در هلند، دانمارک، خود سوئد و برخی دیگر از کشورها، عاملی برای روی آوردن بیشتر توده‌های مردمی به سمت کشف حقیقت و گرایش بیشتر به اسلام و قرآن است.

این بیانیه می‌افزاید: همانگونه که آمار گویای آن است، نباید نقش چنبره‌ای رسانه‌های غربی را در ارائه چهره خشن و دروغین از اسلام نادیده انگاشت؛ به همین دلیل لزوم جهاد تبیین در وسعت داخلی و جهانی برای روشن کردن ابعاد متعالی آموزه‌های اسلامی و حقایق ناب قرآنی یکی از راه‌های کاهنده چنین اعمالی خواهد بود.
دانشگاه‌ها و موسسه‌های قرآنی دزفول در این بیانیه از مسئولان سیاست خارجی ایران و کشورهای مسلمان خواستار انتظار عملکردی صریح و قاطع شدند تا در برابر چنین اقدامات اهانت آمیزی علاوه بر محاکمه و مجازات آمران و عاملان، قدرت بازدارنگی داشته باشد و مانع از تکرار آن شود.

هتک حرمت به قرآن کریم و سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها