گردهمایی نخبگان وظیفه ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در قم

گردهمایی نخبگان وظیفه ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور، به مدت یک روز در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ - 04July 2023

گردهمایی نخبگان وظیفه ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس در قم

به گزارش دفاع‌پرس از قم، دومین گردهمایی نخبگان وظیفه ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور، به مدت یک روز در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی در این گردهمایی با اشاره به اهمیت حضور نخبگان در جامعه بخصوص در جمع نیرو‌های مسلح اظهار داشت: با مطالعه در تاریخ دفاع مقدس در می‌یابیم که بسیاری از عملیات‌ها و تصمیم سازی‌ها حاصل حضور نخبگان نظامی بوده است.

در ادامه، سرهنگ علیرضا قنبری معاون نیروی انسانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در سخنانی فرآیند جذب نخبگان وظیفه و ماموریت‌های تحقیقاتی و پژوهشی آنان را برشمرد و به سوالات مربوطه پاسخ داد.

همچنین سرهنگ «حمید حیدری» رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: نخبگان وظیفه افرادی هستند که نخبگی آن‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان احراز شده و بر اساس مصوبه قانونی، پس از گذراندن دوره آموزشی، در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور به گذراندن پروژه‌های جایگزین خدمت مشغول هستند.

وی افزود: پروژه‌های جایگزین خدمت در همه زمینه‌ها از جمله ترجمه کتاب، طراحی معماری موزه، کار‌های پژوهشی، تولیدی و سایر پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی در دستگاه‌های نظامی و انتظامی تعریف می‌شود و در این مدت، نخبه وظیفه جزو کادر محسوب می‌شود.

حیدری یادآور شد: اولین گردهمایی نخبگان وظیفه در اسفندماه سال قبل در تهران برگزار شد و پس از قم، شاهد برگزاری دو گردهمایی دیگر در ماه‌های آبان و اسفند سال جاری خواهیم بود.

لازم به ذکر است: نخبگان وظیفه پس ازیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و حضور در مهمانسرای آن حضرت، از موزه آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار