فرمانده سپاه انصارالحسین (ع):

نقش‌آفرینی شهدای آماد در طول جنگ بی‌نظیر بود

سردار «مجیدی» با تاکید بر اینکه زحمات شهدای آماد در طول جنگ بی‌نظیر بود، گفت: اگر وارد منطقه عملیاتی می‌شدیم گردان‌های آماد باید از زمان صفر که عملیات هنوز شروع نشده بود تا لحظه‌ای که کار عملیاتی و به نتیجه می‌رسید کار پشتیبانی را انجام می‌دادند.
کد خبر: ۶۰۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲ - 05July 2023

نقش‌آفرینی شهدای آماد در طول جنگ بی‌نظیر بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در چهارمین یادواره ۲۶۷ شهید آماد و پشتیبانی، اظهار داشت: وقتی دوران دفاع مقدس را نگاه می‌کنیم و قشرهای مختلف برای پشتیبانی از جنگ را می‌بینیم، همه رسته‌ها و گردان‌ها هر کدام به نوبه خود نقش آفرینی کردند اما نقش و زحمت شهیدان آماد به لحاظ کار بزرگی که باید قبل از عملیات شروع می‌کردند و بعد از عملیات پشتیبانی‌ها را انجام می‌دادند، نسبت به رده‌های دیگر خیلی بیشتر بود.

وی با تاکید بر نقش پر رنگ رزمندگان آماد، افزود: اگر وارد منطقه عملیاتی می‌شدیم گردان‌های آماد باید از زمان صفر که عملیات هنوز شروع نشده بود تا لحظه‌ای که کار عملیاتی و به نتیجه می‌رسید کار پشتیبانی را انجام می‌دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر اینکه زحمات شهدای آماد در طول جنگ بی‌نظیر بود، تصریح کرد: تمام دوران جنگ سخت بود، به‌خصوص عملیات‌های بزرگی چون والفجر ۸، کربلای چهار و کربلای پنج، چراکه وقتی بعد از ۴۰ سال به این عملیات‌ها نگاه می‌کنیم عظمت آنها را درک می‌کنیم .

وی با اشاره به خاطرات رزمندگان در کربلای پنج گفت: عملیات کربلای پنج جزو سخت ترین مناطقی بود که درگیر بودیم و همیشه عنوان می‌کنند شلمچه قطعه‌ای از بهشت است. به لحاظ اینکه شهدای زیادی دادیم، چراکه وقتی عملیات کردیم و وارد پنج ضلعی شدیم قسمتی به نام جزیره ام‌الطمیر بین ما و عراقی ها با عرضی کم وجود داشت. رزمندگان در منطقه ام‌الطمیر باید در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند و گردان‌ها باید توسط گردان‌های آماد پشتیبانی می‌شد. 

سردار مجیدی با تاکید بر اینکه هر گردان وقتی وارد شلمچه می‌شد نهایتا ۲۴ ساعت دوام می‌آورد، خاطرنشان کرد: در کربلای پنج تدبیری شد و فرمانده لشکر اعلام کردند تلفات زیاد می‌شود و گردان آماد باید چندین روز در این قسمت بماند تا تلفات کمتر شود که گردان ما وارد جزیره ام‌الطمیر شد و باید مقاومت می‌کردیم.  

وی ادامه داد: فرمانده لشکر تاکید داشت غذای گرم باید به خط بدهید و زیر آن آتش واقعا پخش غذای گرم بسیار سخت بود و آنجا بود که فهمیدیم زحمات بچه‌های آماد چقدر زیاد است و چقدر مجروح و شهید می‌دادند تا پشتیبانی خوب صورت بگیرد.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: چه بسیار گردان‌هایی که در حال جابجایی مهمات و پشتیبانی به شهادت رسیدند، بنا بر این امروز بعد از حدود ۴۰ سال باورش حتی برای ما که در آن زمان حضور هم داشتیم بسیار سخت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها