نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

ضرورت برنامه‌محور بودن فعالیت‌ مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

حجت‌الاسلام شکری در دومین نشست آموزشی اخلاق برای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لحاظ برنامه‌محوری در فعالیت‌های مدیران تأکید کرد.
کد خبر: ۶۰۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ - 05July 2023

ضرورت برنامه محوری در فعالیت‌های مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین نشست آموزشی اخلاق برای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به راه‌های شناخت خدا، اظهار داشت: برای شناخت ذات احدیت راه شناختی نیست و به همین دلیل اسم‌های خداوند نشانه‌گذاری می‌شود و با نشانه‌هایی که وجود دارد خدا را می‌شناسیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: خدا حکیم‌ترین، داناترین و درمان‌گر درد‌ها است. حکیم بنا است که انسان را درمان و هم پرورش دهد و تنها وظیفه درمان را ندارد اگر به دستورات قرآن عمل شود باعث شفابخشی می‌شود لذا قرآن هم شفا می‌دهد و هم رحمت‌بخش است. رحمت در خود کتاب قرآن تعریف شده است و مسیر هدایت را به انسان‌ها نشان داده است.

حجت‌الاسلام شکری عنوان کرد: از تکالیف پیامبر این بود که بعد از نازل شدن قرآن آن را برای مردم بیان کند و خیر و شر را به مردم بشناساند. قرآن را خدا برای هدایت انسان نازل کرده است، زیرا خدا حکیم و خالق نظام آفرینش است و با انسان‌ها صحبت می‌کند و خدا درمانگری انسان‌ها را با این کتاب انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: وظایف مدیران هدایت و دادن برنامه است و از اولین برنامه‌های مدیر هدایت است لذا مدیران باید برنامه داشته باشند.

حجت‌الاسلام شکری تصریح کرد: خدا هادی است و برای هر قومی حجت و الگو و هدایت‌گری می‌فرستد لذا داشتن الگو در کنار هدایت انسان لازم است برای کسانی که می‌خواهند محسنین و متقین باشند و لازمه هر دو داشتن ایمان است اینکه به واجب عمل کنند و حرام را ترک کنند. محسنین مقامی بالاتر از متقین دارند و در محسنین جنبه محبت برای کار خیر بیشتر است و از درون برمی‌خیزد. محبت درونی محسنین از متقین یک درجه بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیةالکرسی گفت: انسان نمی‌تواند در اندیشه خدا را پرستش و در عمل از طاغوت پیروی کند و این به معنی شرک است. کسی که جزو طاغوت است نمی‌تواند انسان را به سعادت برساند. هرچقدر انسان به قرآن عمل کند خدا قدرت دانایی و تشخیص بیشتری به او می‌دهد. اخلاق انسان آمیخته با قدرت پروردگار است و انسان هرچه عاقل‌تر، عادل‌تر و عالم‌تر باشد به رحمانیت خدا نزدیک‌تر است.

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به اهمیت جایگاه نماز و احکام نماز خاطرنشان کرد: اگر بخواهید درمان شوید و پیشرفت کنید باید به نماز اهمیت بدهید. نماز باید انسان‌ساز باشد و از نماز صبر و یاری گرفت و نماز باید با خضوع باشد. نماز جایگاه رفیعی دارد و به نوعی ارتباط انسان با خدا است و این با دعا تفاوت دارد. در نماز باید نیت داشته باشید و در غیر این صورت نماز باطل است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها