فرماندار تهران:

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، تنها رسالت بنیاد شهید نیست/ خون شهدا نهال انقلاب اسلامی را تنومند کرد

قیومی در آیین بزرگداشت شهدای سادات شهر تهران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید ارتقاء پیدا کند و این موضوع تنها رسالت بنیاد شهید نیست.
کد خبر: ۶۰۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ - 05July 2023

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، تنها رسالت بنیاد شهید نیست/ خون شهدا نهال انقلاب را تنومند کرده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «احمد قیومی» فرماندار تهران در آیین بزرگداشت شهدای سادات شهر تهران که صبح امروز (چهارشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: این محفل برای شهدای سادات برگزار شده است. کشور ما، کشور امیرالمؤمنین (ع) است. ایران و ایرانی با سادات و امیرالمؤمنین (ع) عجین‌اند.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در پایتخت گفت: علت بروز  این مسائل که خانواده‌های شهدا از آن ناراحتند و می‌گویند که این‌ها با اهدافی که ما در زمان دفاع مقدس داشتیم، متفاوت هستند، این است که ما نتوانستیم در این چند وقت فرهنگ ایثار و شهادت را سینه به سینه به نسل‌های آینده منتقل کنیم و غفلت کردیم. برخی از فرزندان ما امروز با این فرهنگ غریبه‌اند. آن‌ها چیزی در این مورد نمی‌دانند و تقصیری هم ندارند؛ چون ما در مورد فرهنگ ایثار و شهادت کم گفته‌ایم، آن را صحیح نگفته‌ایم و به گفته‌هایمان عمل نمی‌کنیم.

قیومی افزود: روحیه اخلاق‌مدارانه و ولایت‌مدارانه شهید، چیزی است که امروز در جامعه ما کمرنگ شده است و ما متوجه آن نیستیم. سخنرانی‌ها و حرف‌های ما زیبا هستند، اما حرف‌های ما عملی نشده‌اند و ما به گفته‌هایمان عمل نمی‌کنیم. اگر به عزتی که خداوند به خانواده شهدا داده است، عمل می‌شد، خیلی از مشکلات ما امروز مرتفع می‌شد.

فرماندار تهران گفت: شهید جان عزیز خود را پای اعتقاد و ولی خود میدهد. ما جوانانی که در جنگ، دفاع از حرم و امنیت شهید می‌شدند، را دیدیم که اینطور غیرت‌مندانه ایستادند، اما ناجوانمردانه شهید شدند. شهدا کوه غیرت هستند.

وی در مورد ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید ارتقاء پیدا کند و این تنها رسالت بنیاد شهید نیست. تمام دستگاه‌ها مدیون خانواده شهدا هستند. اگر روحیه ایثار و شهادت کمرنگ شود باید نگران آن شد.

قیومی اظهار داشت: مهم‌ترین چیزی که می‌توان روی آن تکیه کرد، این است که باید فرهنگ اخلاق را نشر داد که بهترین مسیر آن، از طریق فرهنگ ایثار و شهادت جاری می‌شود.

فرماندار تهران گفت: یکی از راه‌های پرقدرت برای برون‌رفت از مسائلی که منجر به ناآرامی کشور شد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. ما باید بدانیم که این انقلاب صاحب دارد و خون شهدا پای آن ریخته شده است. خون شهدا، انقلاب را به نهال تنومندی تبدیل کرده است.

وی در مورد عید غدیر بیان کرد: عید غدیر در کشور امیرالمؤمنین (ع) باید هم بزرگترین عید باشد. ما باید همه جا فرهنگ علوی را حفظ کنیم و پرچم امیرالمؤمنین (ع) را در دست بگیریم؛ همان کاری که شهدا کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار