دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تلفات سنگین رژیم صهیونیستی در حمله نظامی به جنین

بعد از پایان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین کارشناسان نظامی و رسانه‌های صهیونیستی این عملیات نظامی را شکست خورده ارزیابی کرده و عنوان کردند که سران و مقامات این رژیم در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود با ناکامی روبرو شدند.
کد خبر: ۶۰۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 06July 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بعد از فرونشستن غبار حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین کم‌کم شاهد هستیم که اعداد و ارقام این تجاوز نظامی دو روزه منتشر می‌شود که یکی از همین آمارها، میزان حدودی تلفات نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است. موضوعی که همانند سایر جنگ‌های گذشته این رژیم اشغالگر با گروه‌های فلسطینی هیچگاه اعلام نخواهد شد.

پنهان کاری رژیم صهیونیستی در اعلام تلفات نظامی حمله به جنین

بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی از شاهدان میدانی و مردم حاضر در شهر و اردوگاه جنین از درگیری‌های دو روز اخیر ارتش و نظامیان این رژیم اشغالگر و گروه‌ مقاومت جنین، میزان خسارات و تلفات وارد شده به این شهر و اردوگاه بسیار بالا و غیرقابل باور بوده است. اما موضوع جالب اینجاست که در آن سوی میدان نیز تلفات و خسارات ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز بسیار بالا برآورد می‌شود. در حقیقت آمار کشته‌ها و زخمی‌های این رژیم اشغالگر بسیار بیشتر از میزانی است که فرماندهان نظامی و مقامات تل‌آویو به رسانه‌ها اعلام کردند.

شاهد این ماجرا هم اخبار و گزارش‌هایی است که از ساعات ابتدایی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین در رسانه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی منتشر شده است. زیرا با توجه به اینکه چند روز قبل از حمله این رژیم اشغالگر به جنین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر قطعی بودن این حمله نظامی انجام شده بود، شاهد این موضوع بودیم که مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی خودشان را برای این حمله آماده کرده بودند و تدابیر لازم برای مواجهه با نظامیان صهیونیست اندیشیده بودند.

پنهان کاری رژیم صهیونیستی در اعلام تلفات نظامی حمله به جنین

درست بعد از آغاز حملات نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین بود که از همان دقایق و لحظات اولیه مقاومت و ایستادگی مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر ماشین تجاوزگری صهیونیست‌ها شروع به فعالیت کرد. اما با فرارسیدن صبح و روشن شدن هوا شاهد بودیم که مقاومت و ایستادگی گروه‌های مقاومت جنین وارد مرحله‌ای تازه‌ای شد و عملا شاهد نبرد سخت و سنگین مبارزان فلسطینی در برابر نظامیان رژیم صهیونیستی بودیم.

از طرف دیگر اگر بخواهیم قدرت و توان مقاومت جنین را بیشتر و بهتر درک و فهم کنیم باید به این موضوع بپردازیم که فقط در روز نخست حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جنین گروه‌های مقاومت فلسطینی موفق شدند چهار پهپاد و کوادکوپتر متعلق به این رژیم را سرنگون کردند. موضوعی که نشان می‌دهد تا چه اندازه توان ارتش حالا ضعیف شده تل‌آویو در برابر مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی کم و محدود شده است که نمی‌توانند ایستادگی برابر در مقابل آن‌ها داشته باشند.

پنهان کاری رژیم صهیونیستی در اعلام تلفات نظامی حمله به جنین

موضوع دیگری که در این میان قابل توجه است استفاده ابزاری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بحران‌سازی‌های خارجی و ایجاد درگیری و جنگ با گروه‌های فلسطینی به منظور کنترل وضعیت داخلی سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین است. در واقع نتانیاهو برای کنترل و خواباندن اعتراضات و تظاهرات‌های صدهاهزار نفری در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اقدام به آغاز این جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی کرد که در این زمینه هم با شکست و ناکامی روبرو شده است. زیرا بعد از گذشت اندک زمانی از پایان این درگیری شاهد ازسرگیری مجدد تظاهرات‌های صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو و کابینه افراطی او خواهیم بود.

پنهان کاری رژیم صهیونیستی در اعلام تلفات نظامی حمله به جنین

در پایان باید به این مهم اشاره کرد که بر اساس اسناد و شواهد موجود، یورش اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین به منظور فرار از ناامنی‌های روبه گسترش در سرزمین‌های فلسطینی و اراضی اشغالی و مقابله و کنترل قدرت روبه رشد مقاومت فلسطین به خصوص گروه مقاومت جنین و همچنین نمایش توانمندی‌های ارتش رژیم صهیونیستی بود. اما این صحنه نمایش با مقابله جانانه گروه‌های مقاومت فلسطینی به ضرر تل‌آویو و به سود گروه‌های مقاومت تمام شد. موضوعی که بار دیگر مهر تائیدی بر ضعف و ناتوانی ارتش متجاوز و اشغالگر صهیونیستی زد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار