مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد؛

برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری غدیر در همدان

حجت‌الاسلام «نظیری» با بیان اینکه جشن ۱۸ کیلومتری غدیر در ۹ شهرستان استان همدان برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم در شهرستان همدان از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در بلوار ارم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ - 05July 2023

هبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد هادی نظیری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین اهمیت و عظمت روز عید غدیر پرداخت و اظهار داشت: در خصوص برگزاری جشن عید غدیر کار به دست مردم سپرده شد و سازمان تبلیغات اسلامی نقش پشتیبانی را به عهده دارد و کنشگر میدان، خود مردم هستند.

وی افزود: ما عرصه را فراهم می‌کنیم تا مردم خودشان نقش بازی کنند چرا که بسیار موثر هستند و یکی از خلاهای امروز مدیریت کشور عدم توجه به  نقش و جایگاه مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امام خمینی (ره) به نقش مردم در اداره جامعه ایمان داشتند، گفت: ستادهای مردمی غدیر نیز در این راستا تشکیل و تلاش شده که مراسمات جشن ولایت و غدیر از داخل مسجد به فضای عمومی جامعه آورده شود تا امکان بهره‌برداری عمومی‌تری از مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته جشن‌های خیابانی برگزار شد و امسال نیز با همت جدی مردم، هیئت‌های حسینی، موکب‌ها، تشکل های دینی و مردمی، مساجد و پایگاه های بسیج ما در استان همدان شاهد برگزاری جشن بزرگ ۱۸ کیلومتری غدیر هستیم.

نظیری اضافه کرد: یک تجربه نسبتا موفق در نیمه شعبان داشتیم و راه را برای این جشن باز کرد و استقبال فراوانی از آن شد به طور مثال در شهرستان فامنین ۹۰ درصد مردم در این جشن‌ شرکت کرده بودند و پیش‌بینی ما برای جشن غدیر این است که حداقل ۵۰ درصد جمعیت استان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه جشن ۱۸ کیلومتری غدیر در ۹ شهرستان استان همدان برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم در شهرستان همدان از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در بلوار ارم برگزار می‌شود و پیش‌بینی ما این است که ۵۰ درصد جمعیت شهری در این برنامه حضور خواهند یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن جشن عید غدیر پویش‌های متعددی برگزار و سعی شده که کاری کنیم مردم دلشان به امیرالمومنین گره بخورد و متناسب با حوزه ماموریتی خودشان یک قدم موثر بر دارند به عنوان مثال صاحب‌خانه‌ها در ایام غدیر با مستاجرها همکاری کنند.

وی با اشاره به توزیع ۵۰۰ هزارپرس غذا به مناسبت عید غدیر گفت: تقریبا بیش از ۲ هزار جشن محلی در محلات از عید قربان تا روز مباهله برگزار خواهد شد.

نظیری ادامه داد: به روز مباهله با وجود اینکه یکی از اعیاد بزرگ جهان اسلام است خیلی کم پرداختیم و در بحث احیای این روز شهرستان همدان پیشتاز بود.

وی به نقش موثر رسانه‌ها در باشکوه برگزار شدن جشن‌های روز عید غدیر پرداخت و گفت: رسانه علاوه بر اینکه این رخداد و واقعه را منعکس می‌کند باید به جراحی مبانی هم بپردازد، به این بپردازد که طبق چه منطق و دلیلی دارند این کار را انجام می‌دهند. منطق رفتن به جشن‌های خیابانی چه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: در مواجهه با توده‌های مردمی باید معرفتی اقدام کرد، تا مردم با شناخت از معارف و مبانی یک حرکت انجام دهند. دشمن ایمان و امید جامعه را هدف گرفته و تلاش می‌کند یک موج ناامیدی در فضای جامعه رقم بزند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به برنامه‌های ماه محرم پرداخت و گفت: گفتمان عملیات محرم الحرام امسال را گفتمان ایجاد امید در فضای جامعه قرار دادیم با نشر خوبی‌ها ما باید تلاش کنیم زاویه دیدمان را در جامعه اصلاح کنیم.

نظیری با اشاره به برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال جاری، متذکر شد: در همین راستا در دهه اول محرم هر شب برنامه هیئت‌ها به نام یک شهید به همراه وصیت‌نامه خوانی شهید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار