امام جمعه شهرستان اهر تاکید کرد:

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در خصوص حجاب

حجت‌الاسلام «حاجی زاده» گفت:امروز دشمنان انقلاب اسلامی ایران با تمام توان سعی در ترویج بی حجابی در کشور دارند که باید هوشیار باشیم و در این خصوص برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، کنترل کودکان در فضای مجازی توسط خانواده‌ها و.. بسیار مهم است.
کد خبر: ۶۰۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ - 05July 2023

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در خصوص حجاببه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «جواد حاجی‌زاده» امام جمعه اهر، امروز چهارشنبه 14 تیر، در مراسم کارگروه تخصصی حجاب و عفاف بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه اهر ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت عید غدیر خم، خواستار ترویح زیست عفیفانه و توجه به مسئله حجاب و عفاف در جامعه شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با حجاب و عفاف گفت: مصوبات جلساتی که در خصوص حجاب و عفاف در شهرستان اهر برگزار می‌شود باید بررسی و پیگیری جدی شود.

حجت الاسلام حاجی زاده مسئله حجاب و عفاف در اسلام را یک مسئله در کنار سایر مسائل جامعه عنوان کرد و خواستار توجه و تقویت سبک زندگی اسلامی، باورهای دینی و اعتلای جایگاه خانواده‌ها شد. 

امام جمعه اهر از مسئولان شهرستان اهر خواست با تقسیم کار و تعریف برنامه‌های مختلف در خصوص حجاب و عفاف هر اداره، نهاد و… اقدامات اساسی انجام دهند. 

وی گفت: مسئله حجاب و عفاف مربوط به کل کشور بوده و باید گفتمان‌های حجاب و عفاف در مدارس و مراکز آموزش عالی جدی گرفته شود و با گفتمان سازی جوانان را با شئونات دینی و حجاب و عفاف آشنا کنیم. 

حجت الاسلام حاجی زاده به آسیب شناسی رفتار معلمان و رسیدگی به پوشش برخی از معلمان مدارس تاکید کرد و گفت: باید فرهنگیان و معلمان نسبت به رعایت حجاب در محل کار و بیرون از محل کار توجه جدی کنند. 

وی ائمه جماعت را فرماندهان و مدیران فرهنگی شهرستان ها عنوان کرد و گفت: امام جماعت شهرستان‌ها باید جوانگرا، دارای علم روز، تربیت دهنده نیروهای کارآمد و انقلابی باشند و برای تقویت اینگونه امامان جمعه باید حوزه‌های علمیه به صورت کشوری تقویت شوند. 

فرماندار اهر نیز در این جلسه از دغدغه‌های فعلی جامعه را بحث حجاب و عفاف عنوان کرد. 

«ابوالفضل غنی زاده»، گفت: در حال حاضر مسائل فرهنگی و حجاب یکی از دغدغه‌های جدید و جدی خانواده‌ها و مسئولان در جامعه می‌باشد. 

وی مسئله حجاب و عفاف در دین اسلام را بسیار مهم برشمرد و افزود: در دین اسلام نسبت به سایر ادیان الهی به حجاب و پوشش اسلامی زنان مسلمان بسیار توصیه شده است. 

غنی زاده، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه را مهم برشمرد و خواستار توجه ویژه مسئولان و خانواده ها به این امر شد. 

فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز در این جلسه ضمن انتقاد از عدم حضور برخی از مسئولان در جلسه حجاب و عفاف در این شهرستان گفت: مسئله حجاب و عفاف در جامعه را باید جدی بگیریم و اگر چنین نشود در آینده نزدیک دچار مشکل خواهیم شد. 

سرهنگ پاسدار «حسن سیفی» با اشاره به فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و معنوی در این هفته خبر داد.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در هفته حجاب و عفاف در شهرستان  اهر برگزار خواهد شد، عبارتند از حضور سرزده و نامحسوس در برخی ادارات برای کنترل حجاب در بین کارکنان، برگزاری همایش آرایشگران زنانه، اجرای برنامه‌های متنوع توسط بسیج جامعه زنان، برگزاری نمایشگاه و فروش کتاب و محصولات حجاب و عفاف در مکان پرتردد شهر(عمارت شهرداری)، پویش حجاب و عفاف در فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدا، همچنین از طلایه داران عفاف و حجاب و نخبگان زن باحجاب تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: پیاده روی خانوادگی، اردوی زیارتی گلزار شهدا، نصب بنر با موضوع حجاب و عفاف توسط ادارات، بانک‌ها و اصناف، رعایت حجاب و عفاف در بین فروشندگان بازار و پاساژها، همایش بزرگ حجاب و عفاف در جوار شهدای گمنام پارک شیخ شهاب الدین، برنامه‌های توجیهی و آموزشی حجاب و عفاف اولیا به صورت کلاس به کلاس، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی در خصوص حجاب و عفاف در مدارس و… نیز از سایر برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار