تجلیل از برگزیدان دو جشنواره حوزه دفاع مقدس در اذربایجان غربی

مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله استانی دوازدهمین دوره جایزه «ادبی یوسف»، اولین جشنواره استانی «نقش آذربایجان غربی در دفاع مقدس» و رونمایی از ۱۷ عنوان کتاب در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ - 05July 2023

از برگزیدان دو جشنواره ادبی و هنری دفاع مقدس در اذربایجان غربی تجلیل بعمل آمد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی دوازدهمین دوره «جایزه ادبی یوسف»، «پژوهشگران برتر حوزه دفاع مقدس» و «رونمایی از ۱۷ عنوان کتب دفاع مقدس» امروز (سه شنبه) در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد.

سردار «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: در باب اهمیت این واقعه مهم آیات و روایات بسیاری وجود دارد و می‌توان گفت نقطه عطف در تاریخ اسلام است، لذا همه باید به سهم خود برای زنده نگه‌داشتن این واقعه مهم در تاریخ تلاش کنیم.

وی افزود: بحمدلله همانگونه که شاهد هستیم مراسمات گرامیداشت این ایام هرساله باشکوه‌تر و گسترده‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

سردار وحیدی با تبریک روز قلم نیز ادامه داد: خداوند در قرآن به یکی از چیز‌هایی که قسم یاد کرده قلم است بنابراین ارزش و جایگاه قلم در دین اسلام بسیار رفیع است.

وی درخصوص برگزاری دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف»، اظهار داشت: این جشنواره با هدف نشر ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: از زمان فراخوان این رویداد فرهنگی در استان ۱۲۵ داستان کوتاه از ۵۰ نویسنده دریافت شده است که در نهایت پنج اثر با انتخاب داوران به مرحله کشوری ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: جشنواره استانی نقش آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس نیز از بهمن ماه ۱۴۰۱ در چهار محور با موضوعات جغرافیای استانی، جامعه استانی، تاریخ نظامی استان در دوران دفاع مقدس و ادبیات پایداری در آذربایجان غربی آغاز بکار کرد.

سردار وحیدی گفت: در این بخش نیز ۴۶۸ مقاله به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد ۱۲۸ اثر به مرحله داوری راه یافت و پنج مقاله نیز بعنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: رونمایی از ۱۷ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از دیگر بخش‌هایی است که امروز باحضور نویسندگان و اهالی قلمی که در این آیین حضور دارند انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها