کارشناس فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان بیجار:

هدف از برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی شناخت مفهوم این تاریخ است

«دادگر» با بیان اینکه کارگاه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در بیجار برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها شناخت معنا و مفهوم تاریخ شفاهی است.
کد خبر: ۶۰۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ - 06July 2023

هدف از برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی شناخت مفهوم این تاریخ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسین دادگر» کارشناس فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان بیجار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با همکاری دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار و دبیرخانه کنگره سرداران و 5400 شهید استان کردستان دوره آموزشی تاریخ شفاهی با حضور «مهناز فتاحی» نویسنده مطرح کشوری و نویسنده کتاب «فرنگیس» اواسط تیرماه سالجاری در بیجار برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تاریخ شفاهی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «خاطرات پدران و مادران شهدا و همسران شهدای دفاع مقدّس، چیزهایی است که مثل جواهر قیمتی در دسترس ما است که اگر غفلت کنیم، از دست ما خواهد رفت» لذا برما فرض است که با تمامی قوا و استعداد خویش در این زمینه کمر همت بسته و این جواهر ارزشمند را همانند جان خویش محافظت و نگهداری کنیم.

دادگردر خصوص مفهوم تاریخ شفاهی تصریح کرد: تاریخ شفاهی خاطره نیست، خاطره هستی و هویتی مبنی بر اظهارات شخص درباره گذشته خود است. نظام نقل نيز بر تاریخ شفاهی حاکم است؛ هر چند خاطرات با مونولوگ (خودگویی) شکل می‌گیرند.

کارشناس فرهنگ وادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان بیجار افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ها شناخت معنا و مفهوم تاریخ شفاهی است و در طول برگزاری دوره شرکت کنندگان با شگردهای پیش از مصاحبه، آموزش تکنیک های مصاحبه، تحقیق و پژوهش های مورد نیاز مصاحبه آشنا می شوند.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند به صورت حضوری و با مراجعه به حوزه هنری شهرستان بیجار و یا پردیس سینما آزادی شهرستان بیجار و یا از طرریق تماس تلفنی با شماره های 38233790 و 38234079 جهت ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار