امام جمعه زیرکوه:

ضرورت پرداختن به الگوهای تراز اسلام از جمله علما و روحانیون/ دشمن فرهنگ و هویت ما را نشانه گرفته است

حجت‌الاسلام «صباغیان» با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما در قبال دین از همه تاریخ سنگین‌تر است، گفت: امروز دشمن جنگ پیچیده فرهنگی علیه ما آغاز کزده و ما باید خودمان و فرزندانمان را برای مقابله با این جنگ آماده کنیم چرا که دشمن فرهنگ و هویت ما را نشانه گرفته است.
کد خبر: ۶۰۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ - 06July 2023

دشمن فرهنگ و هویت ما را نشانه گرفته است/ ضرورت پرداختن به الگوهای تراز اسلام از جمله علما و روحانیونبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن صباغیان» امام جمعه شهرستان زیرکوه امروز (پنجشنبه) در دومین اجلاسیه طلاب و علمای زیرکوه و بزرگداشت آیت‌الله «اوحدی»، اظهار داشت: آیت‌الله حاج شیخ «محمدصادق اوحدی» از علمای دغدغه‌مند بود که از چهار مرجع تأییدیه اجتهاد داشته است.

حجت‌الاسلام صباغیان با بیان اینکه این عالم ربانی با وجود فراهم بودن فعالیت در شهر‌های بزرگ در زادگاه خود شهر زهان در سال ۱۳۴۲ حوزه علمیه جعفریه را احیا کرد، بیان داشت: تبلیغ و ترویج دین و تربیت بیش از صد‌ها شاگرد، روشنگری مردم نسبت به ظلم شاهنشاهی و ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات مذهبی و سیاسی از خدمات ارزنده این عالم ربانی است.

امام جمعه شهرستان زیرکوه تبیین کرد: آیت‌الله «اوحدی» از علمای شاخص کشور بوده اما متأسفانه تاکنون در جهت معرفی شخصیت ایشان به نسل‌های جدید غفلت کرده و از این انسان‌های بزرگ یادی نکردیم لذا باید شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله «اوحدی» را به نسل‌های جدید معرفی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به این که دشمن در جنگ نرم به دنبال فاصله انداختن بین مردم وعلمای دین است، تصریح کرد: بزرگداشت عالمانی چون آیت‌الله «اوحدی» در این برهه خاص می‌تواند تیری باشد به قلب دشمن و این که هنوز علما جایگاهی بس رفیع در بین مردم دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما در قبال دین از همه تاریخ سنگین‌تر است، افزود: امروز دشمن جنگ پیچیده فرهنگی علیه ما آغاز کزده و ما باید خودمان و فرزندانمان را برای مقابله با این جنگ آماده کنیم چرا که دشمن فرهنگ و هویت ما را نشانه گرفته است.

امام جمعه شهرستان زیرکوه متذکر شد: اهمیت پرداختن به الگوهای تراز اسلام از جمله علما و روحانیون که خود راهرو راه و سیر و سلوک اهل بیت (ع) بودند یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این برهه خاص باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

حجت‌الاسلام صباغیان در پایان گفت: بزرگترین هدف ما از این اجلاسیه این است که در شهرستان زیرکوه برای مسائل فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «همه چیز ذیل فرهنگ است» لذا این وظیفه همه مسئولان در قبال امور فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها