فرمانده تیپ ۷۱ نزاجا پادگان ابوذر:

حادثه غدیر، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی (ع) است

سرهنگ «حیدری» گفت:حادثه غدیر نشان داد که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی (ع) بر تمام صحابه و یاران پیامبر اسلام (ص) در آن زمان بوده است و مهم‌ترین پیام این حادثه بزرگ این بود.
کد خبر: ۶۰۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ - 07July 2023

حادثه غدیر، بزرگ ترین و مهم ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی(ع) استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرهنگ «عادل حیدری» فرمانده تیپ ۷۱ نزاجا مستقر در پادگان ابوذر امروز در مراسم جشنی که به مناسبت عید امامت و ولایت عید سعید غدیر خم، با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولین سرپل ذهاب و پرسنل و خانواده‌های کارکنان تیپ ۷۱ صاحب الزمان (عج) در پادگان ابوذر این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حادثه غدیر نشان داد که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی (ع) بر تمام صحابه و یاران پیامبر اسلام (ص) در آن زمان بوده است و مهم‌ترین پیام این حادثه بزرگ این بود که اگر کسی این قابلیت و لیاقت را می داشت، او انتخاب می شد. پس غدیر گویای فضیلت و برتری در تمام ابعاد وجود مقدس حضرت علی(ع) است.

وی افزود: اهمیت و گرامی داشت این روز به دلیل انتصاب حضرت علی بن ابی طالب (ع) به عنوان وصی و جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است، زیرا امامت را به وجود آورد و ادامه راه رسالت بود. واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت.

وی در ادامه گفت: در این واقعه، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود و کوتاهی در مورد آن باعث از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌شد. به همین علت این عید مهم‌ترین عید مذهبی شیعیان است.

این مراسم با مولودی خوانی، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، اجرای گروه سرود، و اهداء جوایز و پذیرایی همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها