امام جمعه موقت رشت:

تحقق جوانی جمعیت نیازمند تلاش مضاعف مسئولین است

حجت‌الاسلام «قربانپور» ازدواج، تشکیل خانواده و جوانی جمعیت را موضوع مهمی دانست که باید برای تحقق آن تلاش مضاعف صورت بگیرد، گفت: برای حل این مشکل خانواده‌ها باید در کنار مسئولین قرار بگیرند.
کد خبر: ۶۰۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ - 07July 2023

تحقق جوانی جمعیت نیازمند تلاش مضاعف مسئولین استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «صفر قربانپور» امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت ضمن گرامیداشت عید غدیر خم، عید عدالت و ولایت اظهار داشت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) در عید غدیر خم، واضح و مبرهن حضرت علی (ع) را به عنوان امیرالمومنین معرفی کردند.

حجت‌الاسلام «قربانپور با بیان اینکه واقعه غدیر جهانی و بین‌المللی است و باید گرامی داشته شود، گفت: موضوع عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه‌های هفته پیش رو است، که به واسطه سالروز تاریخی گوهرشاد در ایران به ثبت رسیده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عفاف و پوشش در آماج جنگ روایت‌هاست، گفت: دشمنان در جنگ روایت‌ها با تحریف واقعیت عفاف و حجاب، بانوی ایرانی را نشانه گرفته است.

قربان‌پور با تاکید بر اینکه نقش حجاب نقش امنیت پایدار اجتماعی است، افزود: کار حجاب صیانت از عفت و امنیت اجتماعی، صیانت از گسست خانواده و در جایگاه صیانتی است نه انحرافی که دشمن با تعبیر و تحریف غلط با کار روانی به تقابل با این مسئله مهم تاریخی پرداخته است.

وی خطاب به مسئولان قوای سه گانه و مدیران تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر گفت: کشور نیازمند قوامین متقن، منطقی و محکم است و لذا طرح‌ها و لوایحی که نوشته می‌شود باید شرایط مطلوب جامعه را مدنظر قرار دهد بنابراین نه معطل کردن مصلحت است و نه عادی و ساده از آن گذر کردن.

امام جمعه موقت رشت افزود: مردم از مسئولین در اجرای قوانین درست، متقن، محکم و منطقی حمایت کرده و از نادیده گرفتن قانون الهی چشم بر نمی‌پوشند.

وی ازدواج، تشکیل خانواده و جوانی جمعیت را موضوع مهمی دانست که باید برای تحقق آن تلاش مضاعف صورت بگیرد، افزود: برای حل این مشکل خانواده‌ها باید در کنار مسئولین قرار بگیرند، مسئولین و مردم به تنهایی نمی‌توانند از این موضوع بگذرند بلکه باید کنار هم قرار بگیرند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه فرزندان آینده گیلان به دلیل تک فرزندی، دیگر عمو، خاله، دایی و عمه نخواهند داشت و این آسیب است، خاطرنشان کرد: نظارت مسئولین در توزیع اعتبارات و اشتغال باید زمینه را فراهم کند و زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود.

وی محصولات کشاورزان در استان گیلان را از دیگر مسائل استان دانست و بیان کرد: از مسئولینی که از واردات بی‌رویه برنج در زمان برداشت این محصول جلوگیری کردند تقدیر می‌کنیم چراکه کشاورزان چشم امیدشان به این محصول است که برای آن ماه‌ها زحمت می‌کشند و باید به گونه‌ای عمل شود تا هم حق کشاورزان درست پرداخت شود و هم به خریداران فشار وارد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار