در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

معاون پارلمانی رئیس جمهور: افزایش وزن سیاسی و اقتصادی ایران در APA/ قوه مقننه در سازمان‌های بین‌المللی پارلمانی مشارکت فعال دارد

حسینی با اشاره به حضور هیئت‌های عالیرتبه پارلمانی از ۲۲ کشور آسیایی جهان در اجلاس APA، گفت: این حضور نشان دهنده مزیت‌های راهبردی ایران در معادلات منطقه‌ای، کریدور‌های بین‌المللی و جغرافیای سیاسی است.
کد خبر: ۶۰۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۹ - 10July 2023

معاون پارلمانی«سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری مجمع مجالس آسیایی در تهران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ابعاد دیپلماسی پارلمانی، مشارکت فعال قوه مقننه در سازمان‌های بین‌المللی پارلمانی است که از مهم‌ترین موارد آن‌ها می‌توان به عضویت مجلس شورای اسلامی در اتحادیه بین‌المجالس جهانی و مجمع مجالس آسیایی اشاره کرد.

وی افزود: مجمع مجالس آسیایی از اهمیت بالایی در راهبرد پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، چون دبیرخانه دائمی آن در تهران قرار دارد و ظرفیت بالایی را برای توسعه فعالیت‌های دیپلماتیک مجلس شورای اسلامی فراهم کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه این مجمع یک ساز و کار منطقه‌ای پویا را در حوزه تعاملات بین پارلمانی به وجود آورده است، تصریح کرد: موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله مبارزه علیه فساد، تحقق عدالت در حوزه سلامت و بهداشت، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تقویت همکاری و هم‌افزایی میان اعضا، مبارزه با تروریسم و کاهش فقر و .. شامل می‌شود.

حسینی با اشاره به فتنه و جنگ ترکیبی دشمنان از پاییز سال گذشته تا به امروز علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: میزبانی تهران از کشور‌های آسیایی APA می‌تواند بار دیگر به دشمنان این آب و خاک ثابت کند که مردم این سرزمین همواره پای اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و از آن دست نخواهند کشید.

وی ادامه داد: هیئت‌های عالیرتبه پارلمانی از ۲۲ کشور آسیایی جهان در این اجلاس حاضر خواهند شد و این حضور نشان دهنده مزیت‌های راهبردی ایران در معادلات منطقه‌ای، کریدور‌های بین‌المللی و جغرافیای سیاسی است و وزن سیاسی و اقتصادی کشورمان را در سیاست‌های راهبردی APA افزایش داده است.

حسینی افزود: این اجلاسیه کمک خواهد کرد تا دستیابی به توسعه پایدار و متوازن در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری و مشارکت جمعی میان کشور‌های آسیایی امکانپذیر شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با گسترش تعاملات میان کشور‌های آسیایی می‌توان از پیشرفت‌های فکری نوین و اقداماتی عملیاتی در رسیدن به آسیای نوین برخوردار شد و قاره آسیا را در معادلات جهانی به جایگاه واقعی آن رساند.

به گزارش دفاع‌پرس، در هفته پیش رو در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۱۹ و ۲۰ ) تیر اجلاس کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجالس آسیایی در تهران و به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در اجلاس پیش روی، اعضای کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجالس آسیایی نشست خواهند داشت و همچنین دومین کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی برگزار می‌شود.

نمایندگان مجالس کشور‌های بنگلادش، پاکستان، بحرین، فلسطین، امارات، ترکیه، عراق، اندونزی، لبنان، چین، قطر، سوریه، کویت، هند، دبیرخانه APA، روسیه، ویتنام، قبرس، عربستان، پارلمان عرب و آذربایجان در اجلاس مجالس آسیایی حضور خواهند داشت.

علی علیزاده رئیس گروه پارلمانی ایران در اجلاس مجمع مجالس کشور‌های آسیایی APA درخصوص گروه‌های حاضر در اجلاس مجالس آسیایی تاکید داشت: علاوه بر اعضای APA، رئیس کمیسیون روابط خارجی و نایب رئیس مجلس دومای روسیه به تهران می‌آیند؛ از ترکیه هم گروه ۵ نفره نمایندگان می‌آیند که چنین حضوری از مجلس ترکیه بی سابقه است. العسومی رئیس پارلمان کشور‌های عربی هم به عنوان نماینده ویژه در مراسم افتتاحیه حضور می‌یابد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار