حجت‌الاسلام ذوالنور در جمع کارکنان نزسا مطرح کرد

تلاش دشمن برای گرفتار کردن نخبگان کشور در دام محاسبات غلط

جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: دشمن از خودکفایی اقتصادی ایران می‌ترسد و با هر حربه‌ای می‌کوشد تا نخبگان را در دام محاسبات غلط، گرفتار کند.
کد خبر: ۶۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ - 29November 2015

تلاش دشمن برای گرفتار کردن نخبگان کشور در دام محاسبات غلط

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنّور جانشین سابق نمایندگی ولیفقیه در سپاه در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد نیروی زمینی که به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در حرم حضرت امامزاده صالحبن موسی الکاظم(ع) گرد هم آمده بودند، با اشاره به علل انحراف و سقوط شخصیتهای نامدار سیاسی، انقلابی و افراد برجسته علمی، اخلاقی و دینی، تصریح کرد: بعضاً شخصیتهای برجسته سیاسی، انقلابی و دینی در مقابل آرمانهای دینی-انقلابی ایستادهاند که وظیفه همگان را در تلاش برای رسیدن به عاقبتبخیری سنگین میکند.

وی با اشاره به ریزشها و رویشها درصدر اسلام، گفت: بزرگانی بودهاند که در رکاب پیامبر اسلام شمشیر زدهاند و مقابل حضرت علی(ع) ایستادهاند. برخی پشتِ سرِ امیرالمومنین(ع) نماز خواندند و در کربلا در لشکر یزید به ستیز با امام حسین(ع) برخواستند و امروز هم برخی که خود را از یاران امام(ره) میدانند آرمانهای انقلاب را زیر سؤال میبرند.

وی افزود: یکی از عوامل انحراف خواص ممکن است دلسوزی باشد. شاید برخی از روی دلسوزی به انحراف کشیده میشوند. چراکه برخی نظر خود را درست و نظر دیگران را باطل میدانند! باید در این زمینه به چهار شاخصه توجه کنیم؛ اول ببینیم دغدغه و چالش فرد با اصول است و یا فروع. زیرا وقتی فرد اساس و اصول را زیر سوال میبرد، دلسوزی معنا پیدا نمیکند.

ذوالنّور در تبیین دیگر شاخصههای شناخت فرد دلسوز، تأکید کرد: وقتی برخی خواص در مقابل آرمانهای نظام که اساس انقلاب اسلامی است، میایستند دلسوزی قابل دفاع نیست. بعضاً شاهد هستیم این دسته از افراد جریان خودی را تضعیف میکنند و اصطلاحاً میگویند دلسوز نظام هستند! جالب است که این افراد گاهی با دلسوزی غیرعالمانه به دشمن مجال مانور میدهند؛ در این راستا نباید خوشحال باشیم که دشمنان در رسانههای خودشان از ما تعریف کنند. چون آنها هیچگاه از تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی خشنود نبوده و نیستند.

وی با بیان اینکه تفاوت آدرسها در هر جریانی ریزشها و رویشهایی را به دنبال دارد، اظهار داشت: مصداق بارز این ریزش و رویش را در شمر و زهیربن قین به وضوح میتوان مشاهده کرد. زیرا شمر در رکاب حضرتعلی(ع) جنگید و جانباز هم شد اما زهیربن قین اعتقادی به جهاد نداشت. اما در ایستگاه کربلا شمر به قاتل امام حسین(ع) تبدیل شد و زهیربنقین از آرمان امام حسین(ع) پاسداری و در نتیجه به شهادت رسید. در اینجا شاهد تفاوت جنسها و عدم برخورداری از بصیرت، هستیم. البته تفاوت در آدرسها را هم میتوان در جدایی بسیاری از افراد که نتوانستند عدالت حضرت علی(ع) را تحمل کنند و به معاویه پیوستند، دید.

وی عامل چهارم در انحراف خواص را خانواده دانست و افزود: حقیقتاً خانواده وسیله آزمایش افراد است که میتواند موجبات سعادت و یا حتی شقاوت را فراهم آورد. همانطور که در تاریخ داریم که فرزندان بزرگان موجب انحراف پدرانشان شدند و یا زهیر بن قین را همسرش به اهلبیت رساند.

ذوالنّور با اشاره به اینکه برخی با حسد و تکیه بر نفس، انقلاب را به سمت منافع شخصی، حزبی و جریانی خود سوق میدهند، تصریح کرد: گاهی اوقات در بزنگاههای انقلاب اسلامی شاهد عقدهگشاییهای برخی از این خواص از روی حسد و کینهتوزی بودهایم تا جائیکه بینّات حضرت امام(ره) که ستیزه با آمریکا و استکبار بوده است را زیر سوال بردهاند. واقعاً باید مواظب دگرگونیها باشیم که عمدتاً باورها تغییر میکند و آلودگیها خودشان را نشان میدهند.

وی دنیاطلبی، لقمهحرام و عدم بصیرت را از عوامل بعدی انحراف خواص عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) در دو جا به لقمه حرام اشاره کردند که شیطان به این مردم چیره شده و شکمهایشان از حرام پُر شده است که دیگر گوشهایشان سخن حق را نمیشنود. قطعاً دیگر عامل اصلی این انحراف و زمین خوردن بسیاری از این خواص به عدم بصیرت در برگزیدن مسیرهای درست در شرایط حسّاس برمیگردد.

جانشین سابق نمایندگی ولیفقیه در سپاه با تأکید بر اینکه عدم بصیرت موضوع نفوذ را برجسته کرده است، خاطرنشان کرد: بصیرت متناسب با هر صحنه و شرایطی تعریف شده است اما عدم توجه به این امر مهم، موضوع نفوذ را در صحنههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی مطرح میکند. حتی مقام معظم رهبری(مدظله) پیرامون این مهم شاخصگذاری میکنند و مهمترین آن را نفوذ فرهنگی و اندیشهای میدانند. زیرا دشمن از دریچه دگرگونی باورها، استقلال انقلاب اسلامی را زیر سوال میبرد.

وی تعبد، اعتقاد، باور و عدم سیاسیکاری را عامل پیشرفت جبهه حق در مقابله با نفوذ دشمن دانست و افزود: امروز دشمن، دگرگونی باورها و اندیشه مسئولین و نخبگان را هدف قرار داده و آماج این حملات و عملیات فرهنگی و روانی دشمن عمدتاً متوجه مسئولین، نخبگان و خواص سیاسی کشور است؛ زیرا حقیقتاً بصیرت در حوزه نفوذ یک امر جدی به شمار میرود.

ذوالنّور با بیان اینکه نباید بگذاریم نخبگان را در محاسبات غلط، گرفتار کنند، اشاره کرد: دشمن از خودکفایی اقتصادی ایران میترسد و با هر حربهای میکوشد تا نخبگان را به محاسبات غلط برساند؛ آنها نگرانی دارند که ایران امروز به موفقیتهای هستهای، هوافضا و سلولهای بنیادی دست پیدا کند.

وی در پایان گفت: ما در این راستا نباید از توسعه و تقویت زیرساختها غافل شویم و در میدان حمایت از دانشمندان، پیشرو باشیم و مسئولین مربوطه نیز در خط مقدم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی که همواره مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، حرکت کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار