یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

شاهد و متهم!

دولتمردان غربی که ایران را به حمایت تسلیحاتی از روسیه متهم کرده‌اند، خود به دلیل حمایت از جنایتکاران جنگی در جایگاه متهم قرار دارند.
کد خبر: ۶۰۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸ - 09July 2023

«شاهد» و متهمگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ هفته گذشته مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای از تصمیم واشنگتن برای تجهیز اوکراین به هزاران بمب خوشه‌ای خبر داد؛ تصمیمی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در گفت‌وگوی اخیر خود با شبکه «سی‌ان‌ان» آن را رسماً تأیید کرد. 

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که بمب خوشه‌ای از سلاح‌های نامتعارف محسوب می‌شود و استفاده از آن در جنگ‌ها ممنوع است؛ اما با وجود این، آمریکا و متحدان غربی‌اش با نادیده گرفتن آن دسته از معاهدات بین‌المللی که در تضاد با منافع آن‌هاست، هیچ ابایی از بکارگیری تسلیحات کشتار جمعی ندارند. 

علاوه بر ایالات متحده آمریکا بسیاری از کشورهای غربی از جمله کانادا، انگلیس، آلمان و فرانسه نیز کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراین کرده و حتی بعضی از این کشورها نیروهای نظامی خود را جهت مقابله با روسیه به اوکراین اعزام کرده‌اند.

این در حالی است که طی ماه‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران بارها از سوی غرب متهم به تجهیز ارتش روسیه به انواع مختلف پهپاد از جمله پهپاد «شاهد ۱۳۶» در جریان جنگ با اوکراین شده است.

بکارگیری استانداردهای دوگانه از سوی غرب در مواجهه با مسائل گوناگون سبقه‌ای طولانی دارد و غربی‌ها که ایران را در این ماجرا متهم کرده‌اند، خود در حمایت تسلیحاتی از اوکراین سنگ تمام گذاشته‌اند. 

به‌عنوان مثال، تعدادی از کشورهای غربی نقش مؤثری در تجهیز رژیم بعثی عراق به تسلیحات شیمیایی داشتند و در این زمینه با ساخت کارخانه، اعزام متخصص به عراق و آموزش چگونگی ساخت بمب‌های شیمیایی، رژیم متجاوز بعثی را حمایت کردند تا با بکارگیری این تسلیحات کشتار جمعی علیه ایران، ملت و نظام اسلامی را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های نامشروع‌شان کنند؛ اما از سوی دیگر، در جریان نبردهای ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری، همین کشورها دولت سوریه را متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی کردند! 

در واقع دولتمردان غربی به دلیل حمایت از جنایتکاران جنگی و تجهیز متحدان خود به سلاح‌های کشتار جمعی، خود در جایگاه متهم قرار دارند و اگر این افراد با واژگان «انصاف»، «شرف» و «وجدان» آشنایی داشتند، شاید می‌توانستند درخصوص رویکردها و استاندارهای دوگانۀ خود توضیحی ارائه کنند؛ اما طبیعتاً این انتظار از کسانی که در «عوض کردن جای شهید و جلاد»، ید طولایی دارند، انتظار نابجایی است. 

البته هرچند که هنوز غربی‌های سلطه‌جو و مستکبر، خود را نیازمند توضیحی در قبال سیاست‌های ضد بشری خود نمی‌بینند، اما جهت یادآوری به مخاطبان محترم درباره سرنوشت دشمنان ایران اسلامی، کلامی از رهبر معظم انقلاب را یادآور می‌شویم که نشان‌دهنده آینده‌ای روشن برای ملت ایران و سرانجامی تلخ برای دولت‌های متخاصم غربی است. 

رهبر انقلاب در ۱۵ فروردین سال جاری در جمع کارگزاران نظام فرمودند: «دنیا در معرض یک تحول سیاسی مهم است. یعنی وضع نظم جهانی در حال تغییر است که خب حالا این حرف دارد از جاهای مختلف شنیده می‌شود، تکرار می‌شود. من امروز می‌خواهم عرض بکنم که این تحول جهانی خوشبختانه در جهت تضعیف جبهه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی است. این چیز مهمی است. تحولات خیلی سریع دارد انجام می‌گیرد.»

انتهای پیام/ 200 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار