مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

زیبایی بصری، ویژگی کتابت اصولی قرآن کریم است

آیین رونمایی نفیس ترین قرآن کریم در نمایشگاه کتاب فارس با حضور دکتر مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، داریوش نوید گویی ناشر برتر کشوری، دکتر حسنلی استاد دانشگاه و حافظ شناس شیرازی و دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس، بر پا شد.
کد خبر: ۶۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ - 29November 2015

زیبایی بصری، ویژگی کتابت اصولی قرآن کریم است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین رونمایی نفیس ترین قرآن کریم در نمایشگاه کتاب فارس اظهار داشت: دلیل این حسن توجه در امر کتابت قرآن کریم به خط خوش، بدان سبب است که هنرمند خوشنویس باید علاوه بر ذوق و قریحه در رسمالخطی که برای نگارش این مصحف شریف انتخاب میکند، از خلاقیت بصری مناسبی برخوردار باشد.

بهزاد مریدی گفت: به هر حال قرآن برای خواندن است و باید به گونهای با خط خوش کتابت شود که علاوه بر رعایت اصول فنی خوشنویسی به سهولت حتی توسط افراد کمسواد هم قادر به خواندن باشد که در این اثر بخوبی به چشم می خورد.

مریدی به رواج تأثیرگذار خط در کتابت قرآن و اقبال عمومی از آن در اغلب کشورهای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: آن چیزی که موجب می شود این خط مورد توجه قرار گیرد سادگی رسمالخط آن در عین شکیل و چشمنواز بودن آن است.

این مقام فرهنگی استان در پایان ابراز داشت: خط نستعلیق عروس خطوط اسلامی است، و این مسئلهای است که به اثبات رسیده و وثوقی که این خط در میان همه ملل اسلامی دارد بر هیچ کس پوشیده نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار