مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

آغاز برنامه‌های گرامی‌داشت پنجم مرداد اراک از هفته آینده

سرهنگ کریمی گفت: برنامه‌های گرامی‌داشت پنجم مرداد اراک از هفته آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ - 08July 2023

آغاز برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد اراک از هفته آیندهبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (شنبه) در نشست ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان با موضوع گرامی‌داشت حماسه‌های پنجم مرداد ماه اراک اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت‌های ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین حماسه های هویت ساز در انقلاب اسلامی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم با توجه به جدیت و دغدغه مسئولین استانی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت شاهد سرعت و شتاب قابل توجهی در حوزه های مختلف این مهم و خصوصا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که قابل تقدیر است.

وی با تشریح نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و حضور موثر رزمندگان استان در عملیات ها بیان کرد: استان مرکزی در دوران دفاع مقدس با توجه به جمعیت آن نقش بسیار مهمی در پیشبرد و موفقیت ها داشته و امروز وظیفه داریم این حماسه ها را با روش های خلاقانه و مبتکرانه تبیین کنیم چراکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از الزامات پیشرفت در گام دوم انقلاب است.

سرهنگ کریمی افزود: از هفت سال گذشته با آغاز فعالیت ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس اقدامات مهمی در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شروع شد و امروز شاهد دستاوردها و ایجاد زیرساخت های قابل توجهی هستیم و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری فعالیت ستاد کنگره متوقف نشده و هم اکنون در گام دوم شاهد فعالیت بخش‌های مختلف هستیم.

وی تأکید کرد: ستاد کنگره شهدای استان مرکزی یک ساختار موفق در حوزه فرهنگ است که از موازی کاری جلوگیری می کند و اثرگذاری برنامه ها را افزایش می دهد و انسجام، هم افزایی و وحدت از مهمترین دستاوردهای تشکیل ستاد کنگره است و لذا دستگاه های استانی باید نسبت به این ستاد که متعلق به همه مردم استان است اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهمیت گرامیداشت حماسه های پنجم مرداد ماه اراک بیان کرد: در گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی گرامیداشت مناسبت ها و وقایع مهم استان یکی از برنامه های مهم است که فعالیت های مختلفی پیش بینی و اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه در آستانه پنجم مرداد به عنوان یکی از مولفه های هویتی استان هستیم این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سپاه ناحیه اراک و معاونت فرهنگی این مجموعه که افراد دغدغه مند و دلسوز و البته متخصص و کاربلد در حوزه ایثار و شهادت در آن فعالیت دارند متولی اصلی برنامه های پنجم مرداد هستند که در ذیل ستاد کنگره شهدای استان فعالیت می کنند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: برنامه های گرامیداشت و تبیین حماسه های پنجم مرداد ماه در استان از ابتدای سال آغاز شده و نشست های تخصصی در این راستا برگزار شده و مهمترین محور برنامه های پنج پنج از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای هفت اقلیم و اردوهای یک روزه شهید مجید ایزد پناه برای دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان از دیگر فعالیت های گام دوم کنگره در تابستان است و سعی داریم این برنامه ها را برای سایر اقشار دیگر جامعه برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار