استقرار اشغالگران آمریکایی نزدیک مناطق تحت کنترل ارتش سوریه

منابع محلی در حومه استان دیرالزور از استقرار اشغالگران آمریکایی و نیرو‌های کرد وابسته به آن‌ها در این مناطق خبر دادند.
کد خبر: ۶۰۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ - 09July 2023

استقرار اشغالگران آمریکایی نزدیک مناطق تحت کنترل ارتش سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، منابع محلی در حومه استان دیرالزور گزارش دادند که نظامیان آمریکایی و نیرو‌های کرد سوریه دموکرات (قسد) وابسته به آن‌ها در نزدیکی مناطق تحت کنترل دولت سوریه در حومه شرقی دیرالزور مستقر شده است.

نیرو‌های مذکور در طول رود فرات و نزدیک مناطق تحت کنترل نیرو‌های سوریه مستقر شده و هواپیما‌های جنگی آمریکا نیز در حریم هوایی این مناطق به صورت گسترده به پرواز درآمده‌اند.

منابع محلی تاکید کردند که نیرو‌های قسد تجهیزات سنگین نظامی خود را به همراه نیرو‌های مسلح به منطقه رود فرات و دقیقاً در مقابل مناطقی که کنترل آن‌ها در دست نیرو‌های ارتش سوریه یا نیرو‌های همپیمان آن‌ها قرار دارد، ارسال کرده‌اند.

این تجهیزات نظامی متشکل از ۵۰۰ خودروی زرهی از جمله خودرو‌های آمریکایی از شهر القامشلی در حومه استان الحسکه به مناطقی نظیر البصیره و العزبه و میدان نفتی العمر که پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در آن وجود دارد، منتقل شده اند.

منابع محلی اعلام کردند که در این منطقه، هلی کوپتر‌ها و پهپاد‌های آمریکایی به صورت گسترده به پرواز درآمده‌اند و نیرو‌های به اصطلاح عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش یک سکوی دیدبانی جدید مشرف بر میدان گازی «کونیکو» در حومه شمالی دیرالزور ایجاد کرده‌اند.

تعدادی از عناصر مسلح نیرو‌های قسد اعلام کرده‌اند که این نیرو‌ها برای حمله به هفت روستا در شمال و غربی دیرالزور که کنترل آن‌ها در دست نیرو‌های ارتش سوریه است، مجهز شده‌اند. این در حالیست که دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده که خواهان استقرار اشغالگران آمریکایی در خاک این کشور نیست و این نیرو‌ها باید سوریه را ترک کنند.

پیش از این، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی درباره سوریه نوشته بود: نقشه آمریکا برای تشکیل یک نیروی متشکل از عشایر عربی در مناطق شرق فرات دست کم از لحاظ ظاهر، جدید نیست، اما تلاش این کشور برای احیای این نقشه در شرایط کنونی از لحاظ اهداف پشت پرده، قابل تأمل است. آمریکا از این طریق به دنبال هدف قرار دادن نیرو‌های ارتش سوریه و دیگر نیرو‌های مقاومت برای نخستین بار است و ممکن است درگیری‌های جدیدی را در منطقه ایجاد کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار