سرپرست اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد شهید و امور ایثارگران:

باید مشکلات عدم اجرای قوانین ایثارگری برطرف شود

احمدبگی گفت: باید مشکلات عدم اجرای قوانین ایثارگری با ایجاد فضای تعاملی بین مسئولان دستگاه‌ها و کمیسیون ماده 16 برطرف شود.
کد خبر: ۶۰۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ - 09July 2023

باید مشکلات عدم اجرای قوانین ایثارگری برطرف شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، همایش حقوق شهروندی با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد.

در این همایش «مه‌لقا احمدبگی» سرپرست اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: ایثارگران از آغاز نهضت امام خمینی (ره) با همه توان خود در اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کردند.

وی افزود: ایثارگران در همه عرصه‌ها با روحیه ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی و شهادت که برگرفته از آموزه‌های دینی است در جهت پیشرفت و توسعه کشور تلاش کرده و می‌کنند که زحمات‌شان قابل تحسین است.

احمدبگی ادامه داد: مسئولان باید در ارائه خدمات به ایثارگران که جان و مال خود را فدا کردند تا امنیت و آرامش در کشور برقرار باشد، تلاش کنند.

سرپرست اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: قانون‌گذار در راستای حمایت از جامعه ایثارگران قوانینی را تصویب کرده تا دین‌شان را با ارائه خدمات مطلوبی به این قشر معظم جامعه ادا کنند.

این مسئول افزود: متاسفانه امروز اجرای قوانین ایثارگری رضایت‌بخش نیست که عدم شفافیت، تعارض، ابهام، عدم تناسب و توازن بودجه و نبود زیرساخت‌های لازم از جمله دلایل آن است.

وی گفت: نمایندگان مجلس باید قوانینی را تصویب کنند که آرمانی و با در نظر گرفتن واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی باشد تا با اجرا شدن آنها کام جامعه ایثارگران شیرین شود.

سرپرست اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای قوانین جامعه ایثارگری اهتمام ویژه داشته باشند تا این عزیزان دلسرد و سرخورده نشوند.

احمدبگی گفت: امروز آحاد جامعه تصور می‌کند که همه امکانات نظام مدافع حقوق ایثارگران است اما در عمل اجرای قوانین در حق آنها به درستی انجام نمی‌شود که همین ظلم مضاعف در حق این قشر معظم است.

وی بیان داشت: حضور وزرا در دستگاه‌های اجرایی به منظور شناخت قوانین متروکه ایثارگری و عدم اجرای آن ضروری است تا با ایجاد فضای تعاملی بین مسئولان دستگاه‌ها و کمیسیون ماده 16 راهکاری برای حل این مشکل اتخاذ شود.

سرپرست اداره‌کل دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۶ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: با ارائه راهکار کارشناسی از جمله اصلاح قوانین و در نظر گرفتن منابع می‌توان مشکل عدم اجرای قوانین را برطرف کرد.

در این همایش، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، فاطمه محمدبیگی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین، محمد نسخه‌چی رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین، محمد حسینی مشاور استاندار قزوین در امور ایثارگران و جمعی از مسئولان، مشاوران امور ایثارگران و روسای ادارات حقوقی دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار