سامانه بومی «اکدیس» رونمایی شد

در مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش از سامانه بومی‌سازی شده اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی (اِکدیس) رونمایی شد.
کد خبر: ۶۰۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ - 10July 2023

سامانه بومی‌سازی «اکدیس» رونمایی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، به‌مناسبت روز جهانی هیدروگرافی و همزمان با بیش از چهار دهه فعالیت سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، طی مراسمی سامانه بومی‌سازی شده اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی (اکدیس) که توسط محققان این سازمان طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

امیر سرتیپ دوم «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح درباره این سامانه گفت: سامانه اکدیس (ECDIS) یک سامانه الکترونیکی ناوبری پیشرفته است که روی شناور‌های نظامی و تجاری نصب می‌شود؛ این سامانه روی نمایشگر خود که در ابعاد مختلف ساخته می‌شود، نقشه‌های الکترونیکی را با اطلاعات نهفته در لایه‌های مختلف آن به نمایش می‌گذارد.

امیر فخری اضافه کرد: نرم‌افزار بومی ECDIS در محیط خود با در اختیار گذاشتن اطلاعات، ابزار‌ها و امکانات مختلف مورد نیاز ناوبری از قبیل داده‌های مکانی و حرکتی شناور خودی با اتصال به گیرنده (GPS)، داده‌های مکانی حرکتی و... شناور‌های اطراف (با اتصال به گیرنده AIS) Auto Pilot، بانک اطلاعات، ابزار‌های برنامه‌ریزی سفر، هشدار‌های مختلف نواحی ویژه‌ حفاظت شده (Guard Zones)، جدول جزر و مد و اطلاعات عمق، عملیات ناوبری را برای افسر ناوبری یا ناخدای شناور آسان، خوشایند و از همه مهم‌تر هوشمندانه و خودکار می‌کند.

در این مراسم، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها