فرمانده قرارگاه اربعین فراجا:

فراجا آماده برقراری امنیت مرز‌ها در ایام اربعین است

سردار شرفی از آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت در مرز‌های کشور طی ایام اربعین خبر داد و گفت: هماهنگی بین سازمانی و بین دستگاهی در فراجا برای ماموریت اربعین انجام شده است.
کد خبر: ۶۰۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ - 10July 2023

فراجا آماده برقراری امنیت مرز‌ها در ایام اربعین استبه گزارش خرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: فراجا مانند دیگر دستگاه‌های اجرایی برای ماموریت اربعین در بخش‌های مختلف انتظامی، ترافیکی، امنیتی، گذرنامه و ... آماده شده است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه فراجا هماهنگی بین سازمانی و بین دستگاهی برای ماموریت اربعین را انجام داده است، گفت: فراجا در تمامی بخش‌های لازم برای برقراری نظم و امنیت تردد زوار اربعین آماده خدمات رسانی است.

جانشین معاون هماهنگ کنند اضافه کرد: امروز به صورت میدانی از زیرساخت‌های استان ایلام و مرز مهران بازدید شد؛ خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی از جمله راه و تونل سازی در مسیر‌های مهران انجام شده است.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود امسال مانند سال‌های گذشته گره‌های ترافیکی نداشته باشیم، با این حال مجموعه پلیس راه و پلیس راهور به طور مرتب وضعیت جاده‌ها را بررسی می‌کنند و سعی ما بر این است در کمترین زمان ممکن گره‌های ترافیکی را مدیریت کنیم.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: امسال با تمهیدات لازم برای بحث گذرنامه و گذرنامه ویژه اربعین مشکلی نخواهیم داشت، مردم با اطمینان خاطر در کمترین زمان می‌توانند گذرنامه‌های خود را دریافت کنند.

سردار شرفی با اشاره به وضعیت گرمای هوا در اربعین امسال در مهران، گفت: اصلی‌ترین هدف فراجا پیاده شدن زائران در نزدیک‌ترین نقطه به پایانه مرزی مهران است تا بر اثر گرما دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: همچنین با کشور عراق نیز تفاهم خوبی برای تسهیل در تردد زائران اربعین انجام و قرار شد گیت‌ها افزایش و توقف در گیت‌ها به کمترین حد ممکن برسد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: اتاق وضعیت مشترک بین مرزبانان ایرانی و عراق برای اربعین تشکیل می‌شود تا بتوان مشکلات تردد زائران را به صورت حضوری رصد و مدیریت کرد.

سردار شرفی با اشاره به اینکه تمامی هدف فراجا تسهیل تردد زائران اربعین همراه با نظم، امنیت و تکریم است، افزود: امسال تمهیدات خوبی در مهران و سایر مرز‌ها اندیشیده شده و به طور قطع، بخش زیادی از مشکلات سال گذشته وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار