نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

نجات انسان از بیماری نوعی عبادت است

حجت‌الاسلام شکری گفت: شغل پرستاری مقدس است و اهداف پرستاران باید خدمت خلق خدا باشد چرا که اگر انسانی را از بیماری نجات می‌دهید عبادت است.
کد خبر: ۶۰۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 10July 2023

نجات انسان از بیماری نوعی عبادت استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در  نشستی با کارکنان و پرستاران بیمارستان خاتم الانبیا (ص) با ارائه تعریفی از انسان، اظهار داشت: انسان موجودی مختار است و هرچه قدر مختار باشد انسان است و هر چقدر مختار نباشد به همان اندازه مثل سایر موجودات به نیاز‌های آگاهانه و ناآگاهانه واکنش نشان می‌دهد. مختار یعنی اینکه انسان نیاز‌های کوتاه مدت و اولیه، نیاز‌های متوسط و نیاز‌های عالی و متعالی دارد. انسان باید برای تأمین این نیاز‌ها به‌گونه‌ای زندگی کند که به اهداف کوتاه‌مدت، میانی و بلندمدت و عالی و متعالی خود برسد. بین نیاز‌ها باید هماهنگی ایجاد شود و انسان باید نیازش را و محیط جغرافیایی پیرامونش را بشناسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری افزود: انسان باید هدف از زندگی خود را بداند و بعد گزینش کند تا به اهدافش برسد. انسان باید این شناخت را پیدا کند و برنامه‌هایی برای رسیدن به اهدافش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسان این ویژگی را دارد که گزینش کند و اگر شناخت او کم باشد غرق می‌شود. انسان می‌تواند گزینش کند که کدام نیاز خیر و کدام شر است. ویژگی انسان خیرگزینی است، زیرا عقل دارد و با عقل شناخت پیدا می‌کند. انسان گزینش می‌کند به شرط اینکه بشناسد شر و خیر چیست و اگر خیر را دوست داشته باشد و به آن عمل کند مختار است، اما اگر شناخت انسان مختل شد مختار نیست و طبق عواطف عمل می‌کند و گاهی شر را به جای خیر و گاهی دشمن را به جای دوست انتخاب می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری افزود: مسئولیت‌پذیری ویژگی انسان است، زیرا انسان را به اهداف بلند می‌رساند و برای رسیدن به آن تلاش و سختی را تحمل می‌کند. در تعریف قرآنی انسان موجودی مختار است که مکلف بوده و حق دارد که به اهدافش برسد و در مقابل آن مسئولیت دارد از شر دوری کند و به خیر برسد. انبیا آمدند تا به انسان بگویند که خیر و شر چیست و علم به انسان می‌دهند که ادامه راه را برود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیت‌الکرسی، گفت:‌ ای کسانی که ایمان آوردید چشم‌هایتان را ببندید و خویشتن‌داری کنید و حرمت‌ها را حفظ کنید. نیاز‌های انسان محترم و با ارزش است، اما نباید چشم انسان هرز ببیند. چشم و دامن شما باید پاک باشد و گزینش عاقلانه این است که اینچنین زندگی کرد. این برای شما خیر است و وقتی انسان خیرگزینی کرد مختار است اگر نکرد ضایع، فاسد و تباه می‌شود. اما اگر سوخت و رشد کرد نورانی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به معنی عفت و حجاب، گفت: عفت از نظر لغوی به این مفهوم است که نیاز‌ها را تأمین کنید، ولی آنچه زیادی است را حذف کنید، به اندازه ازدواج کنید و اگر کسی ازدواج کرد نصف دین او کامل است و نصف دیگر را باید پاک‌دامنی کند، حرام‌خوری نکند و حلال‌ها گویای خیر‌های ما است و از حرام دوری کنید وگرنه به روح بلندی که در جستجوی آن هستیم صدمه وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسان موجودی خیرگزین است و از شر دوری می‌کند، شیطان دنبال شر است و با فریب، دروغ و بدی آدم از آدمیت دور می‌شود و به ذلت می‌رسد. اگر خطا‌ها افزون شود ذلت انسان آشکار می‌شود و باید با عفت نیاز‌های باطل را دور کرد، حجاب یعنی انسان برای خودش حرمت قائل باشد و نگاه‌ها انسانی و نه نگاه‌های حرام باشد که جایگاه انسان را پایین بیاورد و انسان را به موجود هرزه تبدیل کند. نگاه حرام مشخص است یعنی مرد و زن به گونه‌ای رفتار کنند که طمع ایجاد نکنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری خطاب به کارکنان پرستار بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص)، گفت: شغل شما مقدس است و اهداف شما باید خدمت خلق خدا باشد و اگر انسانی را از بیماری نجات می‌دهید عبادت است و خدمت به انسان قرب دارد و شما این قرب را در خودتان مشاهده می‌کنید، مهربان، رئوف و رحیم هستید که دیگران را نجات می‌دهید، این خیر توسط شما انتخاب شده است و این شغل ثواب است و خدمت به انسان‌ها نیز ثواب دیگری است و قدر این جایگاه و این انتخاب را بدانید، زیرا برای شما خیر است و خدا پاداش خیر را می‌دهد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار