ما متحدیم/ یادداشت

ضرورت فرهنگ‌سازی برای استقبال از راهیان‌نور غرب و شمال‌غرب

ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر برای استقبال مردم از راهیان‌نور غرب و شمال‌غرب کشور در حالی است که اگر بخواهیم مدت‌زمان وقوع جنگ را در این نقطه از سرزمین‌مان بیان کنیم، نه از هشت سال دفاع مقدس؛ بلکه بایستی از ۱۰ سال دفاع مقدس و حتی بیشتر سخن بگوییم.
کد خبر: ۶۰۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱ - 12July 2023

راهیان‌نور غرب؛ راهیان‌نور غریبگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ سرزمین راهیان‌نور زیارتگاه عاشقان دلباخته‌ی بنده‌ترین بندگان خدا یعنی شهداست؛ همان شهیدانی که از سیم‌خاردار نفس خود عبور کردند و خود را روی سیم‌خاردارهای دشمن انداختند، تا نسل‌های امروز در امنیت و آرامش در یادمان‌های دفاع مقدس قدم بزنند و حماسه‌های آن‌ها را بشنوند و با گوشت و پوست خود حس کنند.

ایام پایانی سال که می‌شود، معمولاً سیل جمعیت رو به خوزستان روانه می‌شود و در روزهای ابتدایی سال یعنی نوروز نیز همین‌طور؛ در این راستا، مردم برای تجدید بیعت با شهدا به سرزمین نور می‌روند و بسیاری از افراد سال جدید خود را در کنار سرزمینی که شاهد حماسه‌های مردان خدایی بوده است، آغاز می‌کنند؛ اما تنها خاک‌های تفتیده خوزستان نیستند که شاهد حماسه‌های مردان این سرزمین بوده‌اند؛ بلکه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و ایلام را نیز شامل می‌شد؛ لذا این سرزمین‌ها هم شاهد حماسه‌های بلند مردان خدایی بوده‌اند.

استان‌های غربی کشور معمولاً بنا به‌دلیل شرایط جوی، در ایام تابستان میزبان کاروان‌های راهیان‌نور هستند و مردم در این راستا برای مشاهده و درک حماسه‌هایی که در این مناطق به‌وقوع پیوسته است، در این فصل از سال به جبهه‌های غرب کشور سفر می‌کنند.

«راهیان‌نور غرب و شمال‌غرب کشور» رویداد مبارکی است که هرساله همانند راهیان‌نور جبهه‌های جنوب کشور انجام می‌شود و زائران زیادی برای زیارت یادمان‌های دفاع مقدس در استان‌های غربی، به این مناطق سفر می‌کنند؛ اما این در حالی است که انگار هنوز آن‌گونه که می‌بایست، مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب و شمال‌غرب کشور را به مردم معرفی نکرده و آن شور و اشتیاقی که در ایام سفرهای راهیان‌نور جنوب کشور در جامعه ایجاد می‌شود را در ایام سفرهای راهیان‌نور غرب و شمال‌غرب کشور شاهد نیستیم. همچنین رسانه‌ها نیز همانند ایام نوروز به راهیان‌نور نمی‌پردازند.

ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر برای استقبال مردم از راهیان‌نور غرب و شمال‌غرب کشور در حالی است که اگر بخواهیم مدت‌زمان وقوع جنگ را در این نقطه از سرزمین‌مان بیان کنیم، نه از هشت سال دفاع مقدس؛ بلکه بایستی از ۱۰ سال دفاع مقدس و حتی بیشتر سخن بگوییم؛ چراکه مدت‌ها قبل از آغاز رسمی تجاوز ارتش بعث عراق به کشورمان، مردان زیادی در غرب کشور با ضدانقلاب مبارزه می‌کردند و این مبارزه بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز هنوز ادامه داشته و دارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار