نبیه بری: اسرائیل باید از مناطق اشغالی لبنان خارج شود

به دنبال درخواست تل‌آویو از بیروت برای برچیدن چادر مستقر در خط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه این چادر در خاک این کشور قرار دارد، گفت نیروهای رژیم صهیونیستی باید از مناطق اشغالی خارج شوند.
کد خبر: ۶۰۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ - 10July 2023

نبیه بری: اسرائیل باید از مناطق اشغالی لبنان خارج شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان بعدازظهر امروز (دوشنبه)، به درخواست رژیم صهیونیستی برای برچیدن چادرهای موجود در خط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.

رژیم صهیونیستی از یک ماه پیش مدام از دو چادر حزب‌الله در منطقه مرزی لبنان سخن می‌گوید و مدعی است این دو چادر در آن سوی خط آبی برپا شده است و خواستار برچیده شدن این چادرهاست. این رژیم پس از مدتی اعلام کرد که حزب‌الله یکی از این چادرها را جمع کرده و تنها یک چادر باقی مانده است. 

فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد «یونیفل»، امروز در دیدار با وزیر خارجه و نخست‌وزیر لبنان از طرف تل‌آویو از بیروت خواست چادر مستقر در مرزهای جنوبی را برچینند که مقامات لبنانی در پاسخ تاکید کردند رژیم صهیونیستی باید نیروهای خود را ابتدا از منطقه «الغجر» خارج کند.

به گزارش منابع لبنانی، رئیس پارلمان لبنان در واکنش به این درخواست گفت: «چادرها در خاک لبنان هستند و جامعه بین‌الملل باید اسرائیل را به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱، خروج از بخش شمالی منطقه الغجر، مزارع شبعا، تلال کفرشوبا و نقطه بی ۱ ملزم کند.»

جنبش حزب‌الله لبنان، پنجشنبه پیش (۶ جولای)، طی بیانیه‌ای درباره تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر، هشدار داد و اعلام کرد: «اخیراً نیروهای اشغالگر صهیونیست اقدامات خطرناکی را در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر انجام داده‌اند. منطقه‌ای که سازمان ملل آن را بدون بحث و مناقشه به عنوان بخشی از خاک لبنان به رسمیت می‌شناسد.»

اقدامات مشکوک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر، شامل کشیدن سیم‌خاردار و احداث دیوار سیمانی در اطراف شهرک، مشابه کاری که در حال انجام در مرز لبنان و فلسطین اشغالی است، می‌باشد.

حزب‌الله اعلام کرده بود: «این اقدام موجب می‌شود که الغجر از محیط طبیعی و تاریخی‌اش در خاک لبنان جدا شود. نیروهای اشغالگر کنترل کامل دو بخش لبنانی و اشغالی این شهرک را به دست گرفته و  همزمان با آن، درهای این روستا را به روی گردشگرانی که از داخل رژیم صهیونیستی می‌آمدند، باز کرده است.»

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها