مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج):

با جهاد تبیین امید را در دل مردم ایجاد کنیم

حجت‌الاسلام «صادقی» گفت: وظیفه مسئولان و خود ما به‌عنوان یک افسر جهاد تبیین ایجاد امید در دل مردم است و نباید اجازه دهیم دشمنان امید را در دل جوانان و نوجوانان ما از بین ببرند.
کد خبر: ۶۰۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ - 10July 2023

با انجام جهادتبیین امید را در دل مردم ایجاد کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «رحمت‌الله صادقی» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) امروز (دوشنبه) در آیین تکریم و معارفه مسئول نمایندگی ولی‌فقیه ناحیه مقاومت بسیج خمینی‌شهر با بیان اینکه این ایام متعلق به ولایت و اهل‌بیت عصمت طهارت است و در تاریخ اسلام و در تحولات اسلام و مسلمین چند روز مهم داریم، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام تنبلی را به تلاش و کوشش و مجاهدت تبدیل کرد آن‌قدر که تا منطقه تبوک ۷۰۰ کیلومتر تشنگی و گرسنگی را به جان خریدند برای اینکه در راه پیامبر بجنگند و دشمن فهمید که اینها به عشق پیامبر پای‌کار هستند.

وی عنوان کرد: پیامبر ذائقه بت‌پرستی و شرک را تبدیل به یگانه‌پرستی کرد و ذائقه تسلیم و خواری را به ذائقه مقاومت و ایستادگی در برابر ناملایمات و سختی‌ها و تحریم و محاصره اقتصادی تبدیل کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به اینکه تاریخ تکرار شده است، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیز امام خمینی (ره) همان مسیر پیامبر را طی کرد؛ هر چند الان دشمن تلاش می‌کند مقاومت، حیا و غیرت را از مردم بگیرد و تمام هم‌وغم خود را گذاشته که ذائقه‌های مردم را عوض کند.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: پیامبر اسلام ذائقه ناامیدی را به امید تبدیل کرد و امیدسوزی را تبدیل به امیدسازی کرد و به مردم گفت: آینده خوبی هم در دنیا و هم در آخرت دارید و اگر کار نیک‌ انجام دهید پاداش می‌گیرید.

وی با بیان اینکه روز مهم و سرنوشت‌ساز دیگر دنیای اسلام روز غدیر است و باید نام این روز را روز احیا و رشد و تعالی اسلام و زنده نگه‌داشتن اسلام گذاشت، گفت: اسلامی که توسط پیامبر ایجاد شده بود باید امیدی داشته باشد که حرکت و توسعه پیدا کند و روز غدیر روز توسعه و آبیاری‌کردن درخت اسلام است و نیز روز دانشگاهی کردن جوان و نوجوان اسلام است که باید به دانشگاه برود، در این روز پیامبر نهال امید را در دل‌های مردم کاشت که مردم با از دنیا رفتن پیامبر ناامید نشوند و مردم بدانند اگر می‌خواهند راه پیامبر گرامی اسلام را ادامه دهند باید به دنبال چراغ اهل‌بیت بروند و این چراغ نورانی را رها نکنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به آیه «وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَیْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَقَالَ مُوسَى لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ» بیان داشت: اگر کسی این چراغ را رها کرد مثل زمان حضرت موسی که وقتی موسی را رها کردند به سمت گوساله سامری رفتند، همین را در غدیر بیاوریم یعنی اگر کسی مدار امامت و ولایت را ادامه داد و به دنبال اصلاح جامعه بود این رسیدن به مدینه فاضله است اما اگر امامت را رها کرد سرنوشت او سرنوشت سامری می‌شود و اگر امامت نداشته باشی، بهایی، تکفیری، داعشی و … می‌شوی و عالمی که از ولایت جدا شود مجبور می‌شود خودش علمی برپا کند و آن علمی جز علم شیطان نیست.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه اگر ولایت‌فقیه را رها کنید باید به زیر علم منافقین و امثال آن‌ها بروید و دچار بدبختی و سرنوشت شوم می‌شوید، تأکید کرد: غدیر دومین روز مهم جهان اسلام است و اگر غدیر را فراموش کردیم عاشورا برپا می‌شود و همین هم شد.

وی با اشاره به اینکه جنگ شناختی و ترکیبی که امروز هست و در زمان امیرالمؤمنین وجود داشت، اضافه کرد: امروز وسعت آن بیشتر شده، ترور، جنگ فیزیکی و محاصره اقتصادی و عملیات روانی هست آن زمان هم بود و این‌قدر بر مردم نفوذ کرده بودند که مسلمانان در قنوتشان امیرالمؤمنین را لعن می‌کردند و آثار علوی و فاطمی را از بین بردند و الان هم وهابی‌ها این آثار را از بین می‌برند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) عاشورا را سومین روز تاریخ‌ساز اسلام برشمرد و گفت: روز عاشورا، روز احیای مجدد اسلام است و همان گونه که اطعام محرم و عاشورا باارزش است، امام رضا علیه‌السلام فرمودند: اطعام غدیر نیز مانند این است که یک میلیون ائمه و صدیقین و یک میلیون شهدا را اطعام کنید.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اینکه روز دیگری که ما باید خود را برای رسیدن به آن آماده کنیم روز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است که باید جامعه را برای رسیدن به این روز آماده شود،خاطرنشان کرد: با ایجاد صداقت، راستی، غیرت، حیا، دست‌ودل‌بازی و روحیه شجاعت و مبارزه با ظلم و استکبار و ایجاد روحیه امید و امیدواری و امیدسازی و انجام جهاد تبیین مردم را برای رسیدن به‌روز ظهور صاحب‌الزمان(عج) آماده کنیم.

وی وظیفه مسئولان و خود ما به‌عنوان یک افسر جهاد تبیین را ایجاد امید در دل مردم بیان کرد و متذکر شد: نباید اجازه دهیم دشمنان امید را در دل جوانان و نوجوانان ما از بین ببرند و این ذهنیت را ایجاد کنند که از کشور بروند و فکر کنند اینجا ماندن فایده ندارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) یادآور شد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند بهترین ویژگی‌های یک مدیر این است که در کارش عجله نکند و دوم اینکه خیرخواه مردم باشد و به‌گونه‌ای عمل کند که خیر مردم در عملی باشد که انجام می‌دهد وبا عمل خود ایمان و امید در دل مردم ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار