پنجم مرداد به عنوان «روز کرمانشاه» ثبت شد

با تایید کارگروه نام‌گذاری روز‌ها و مناسبت‌های خاص شورای فرهنگ عمومی کشور، ۵ مرداد به عنوان «روز کرمانشاه» برای درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور معرفی شد.
کد خبر: ۶۰۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ - 11July 2023

تایید ثبت روز ۵ مرداد ماه به عنوان «روز کرمانشاه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، پس از مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای فرهنگ عمومی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با تایید کارگروه نام‌گذاری روز‌ها و مناسبت‌های خاص شورای فرهنگ عمومی کشور، ۵ مرداد با عنوان «روز کرمانشاه» برای درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور معرفی شد.

این موضوع پس از تایید در شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت اجرا ابلاغ خواهد شد و پیشتر ۵ مرداد به صورت رسمی در تقویم کشور ثبت نشده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته امید است در سال‌جاری این موضوع به صورت رسمی ابلاغ شود.

نامگذاری پنجم مرداد به نام «روز کرمانشاه» برگرفته از یاد و خاطره دلاورمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد است، زیرا این عملیات به نوعی نقطه پایان جنگ تحمیلی محسوب می‌شود و بیانگر مقاومت مثال‌زدنی مردم کرمانشاه در طول دوران دفاع مقدس است.

عملیات ظفرمند و غرورآفرین مرصاد پنجم مرداد سال ۱۳۶۷ در مقابل هجوم ناجوانمردانه منافقین به خاک ایران اسلامی طراحی شد و طی آن رزمندگان اسلام در تنگه چهار زبر (مرصاد) منافقین را زمینگیر و تار و مار کردند و چهره ایران اسلامی را از لوث وجود نفاق برای همیشه نجات دادند.

انتهاي پيام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار