در همایش «امیرالمومنین علیه‌السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی» مطرح شد؛

وزیر کشور: شناخت اهل بیت علیهم‌السلام مانع از بی‌هویتی جوانان می‌شود/ دهه هشتادی‌ها میدان‌دار جشن‌های غدیر شدند

وحیدی با بیان اینکه جوانان ما زمانی بی‌هویت می‌شوند که از شناخت اهل بیت علیهم‌السلام غافل شوند، گفت: رسانه‌های بیگانه درحالی از عدم هویت دهه هشتادی‌ها می‌گویند که دهه هشتادی‌های ما محور جشن‌های غدیر شدند.
کد خبر: ۶۰۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ - 11July 2023

وزیرکشور: جوانان ما زمانی بی‌هویت می‌شوند که از شناخت اهل بیت علیهم‌السلام بی‌بهره باشند/ دهه هشتادی‌ها میدان‌دار جشن‌های غدیر شدندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همایش «امیرالمومنین علیه‌السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی» صبح امروز (سه‌‌شنبه) با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر، «حسین ظریف‌منش» مدیرعامل بین‌المللی غدیر و حجت‌الاسلام والمسلیمن «سیدمحمد حسینی قزوینی» عضو هیئت‌امنای بین‌المللی غدیر در وزارت کشور برگزار شد.

وحیدی در این همایش عید غدیر و روز مباهله را تبریک گفت و با بیان اینکه معمولا ما از این روزهای بسیار مهم غفلت می‌کنیم، روز مباهله حقانیت اهل بیت علیهم‌السلام است؛ ولی ما مقداری به آن کم‌توجه هستیم، اظهار داشت: غدیر خیلی مهم است و عیدالله اکبر جایگاه مهمی از این واقعه نشان می‌دهد.

وی به آیات مباهله اشاره کرد و با بیان اینکه این جایگاه بلند غدیر است؛ جست‌و‌جو به این جایگاه و توجه به آن خیلی مهم است، گفت: چرا غدیر در زمان حیات امام مورد توجه بخشی از مسلمان‌ها قرار داده نشد؟ ۶۰ سال بعد از شهادت امیرالمومنین علیه‌السلام بر منابر این وجود مقدس که در آیات قرآن تجلیل شده بود را دشنام می‌دادند که نشان می‌دهد آنچنان جریان رسانه‌ای دچار انحراف و تزویر بود که ذهنیت جامعه اسلامی را جای دیگری برده بود.

وزیر کشور انقلاب اسلامی را ادامه غدیر دانست و تاکید کرد: انقلاب ما بعد از قرن‌ها برآمده از غدیر خودش را نشان می‌دهد که باز هم همان جریان جهالت و فریب و مکر و توطئه علیه آن در رسانه شروع می‌شود؛ لذا جریان غدیر زنده است و ولایت فقیه ادامه جریان غدیر است.

وحیدی به جشن‌های غدیر در سراسر کشور پرداخت و عنوان کرد: در هر زمانی خداوند متعال یک واقعه را به مدد انقلاب اسلامی می‌آورد؛ غدیر به‌عنوان یک عنصر مهم و پایه‌ی قدرتمند نظام خودش را نشان داد.

وی برپاداشتن غدیر را در همه ابعاد مهم دانست و با بیان اینکه اگر گرامی‌داشت غدیر از عاشورا بالاتر نباشد، کمتر نیست، تاکید کرد: گفتن از غدیر و شناختن ِآن و شخصیت امیرالمومنین جز کارهای فوری است؛ جوانان ما زمانی بی‌هویت می‌شوند که از شناخت اهل بیت علیهم‌السلام بی‌بهره باشند؛ مشکلاتی که بعضا دیده می‌شود به‌خاطر این است که نتوانسته‌ایم معارف اهل بیت را معرفی کنیم؛ لذا مهم‌ترین سلاح ما برای محافظت از جوانان حب اهل بیت است.

وزیر کشور به مشارکت جوانان دهه هشتادی در برپایی اعیاد غدیر پرداخت و گفت: رسانه‌های بیگانه تبلیغ می‌کنند که دهه هشتادی‌های ما با معارف دینی بیگانه‌اند درحالی که چنین نیست و همین بچه‌ها میدان‌دار غدیر هستند. یکی از مهم‌ترین جلسات فرهنگی کشور باید مروبط به غدیر باشد؛ چراکه این موضوع بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی ما را حل می‌کند.

ظریف‌منش: ایام‌الله غدیر فرصت‌ساز و امیدبخش و هویت‌ساز است

در ادامه، «حسین ظریف‌منش» با طرح اینکه چرا باید غدیر و مباهله را جشن بگیریم و چرا باید محرم و بعثت و نیمه‌شعبان برجسته‌تر از گذشته باشد، گفت: این مناسبت‌ها محصول یک رخداد طبیعی است که فلسفه و اهمیت و جایگاه خاص خودشان را در منظومه معارف اسلامی و آموزه‌های دینی دارند.

وی تصریح کرد: اهمیت این مناسبت‌ها در قرآن کریم تصریح شده است. تبدیل رخدادها به مناسبت‌ها یک فلسفه دارد و هر مناسبتی یک اجزا و نقش‌آفرینان و پیام و پیامدهایی دارد.

مدیرعامل بنیاد غدیر به ظهور قدرت ویژه الهی در ایام الله پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) درباره غدیر و ایام‌الله می فرمایند این روز، روز قدرت‌سازی خدا، روز مهیا شدن برای آینده است لذا این ایام پیشران یک حرکت و رو به جلو است. ایام‌الله غدیر فرصت‌ساز و امیدبخش و هویت‌ساز و معرفی الگو را برعهده دارد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار