رییس سازمان بسیج رسانه گیلان:

لزوم نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی

سرهنگ «پارسا» خانواده و مدرسه را مهم‌ترین نهادها در مقوله آموزش عفاف و حجاب دانست و گفت: اگرچه نقش مدرسه و خانواده در تبیین حجاب غیرقابل انکار است، اما رسانه‌ نیز به عنوان ابزاری قدرتمند و تاثیرگذار نقش‌آفرین است.
کد خبر: ۶۰۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ - 11July 2023

لزوم نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامیبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «مهدی پارسا» رییس سازمان بسیج رسانه گیلان امروز در نشست تبیینی با فعالان فضای مجازی و خبرنگاران این شهرستان ضمن گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: رعایت پوشش ایرانی اسلامی يكی از مهم‌ترين نمادهای تفاوت آشكار ميان جوامع اسلامی و غير اسلامی است و در پرتو رعايت حجاب و التزام به عفاف است كه شخصيت اجتماعی زنان همراه با امنیت در جامعه تثبیت می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده و مدرسه مهم‌ترین نهادهای اثرگذار در مقوله آموزش عفاف و حجاب هستند، گفت: اگرچه نقش مدرسه و خانواده در بیان تبیین حجاب غیرقابل انکار است اما رسانه‌ها نیز به عنوان ابزاری قدرتمند و تاثیرگذار نقش‌آفرین است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان حجاب را بارزترین نشانه هویت زن مسلمان دانست و افزود: حجاب عاملی نیرومند در جهت حفظ سنت‌ها، آداب و سنن، روابط اجتماعی امن و ارزش‌های انسانی و معنوی است.

پارسا با تاکید بر اینکه مسئله حجاب از اصول پذیرفته شده اسلام است که در وجوب آن هیچ تردیدی نیست، تصریح کرد: در عصر امپراطوری رسانه‌ها، دشمن با استفاده از وسایل ارتباط جمعی با انتقال اطلاعات غیر واقعی و شکل دادن به آن‌ها درصدد آسیب زدن به فرهنگ و تمدن بشری بوده و رهاشدگی شبکه‌های مجازی نیز این مسئله را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های معاند با اشاعه فرهنگ مبتذل غرب، سبک زندگی ایرانی اسلامی را نشانه گرفته‌اند که عفاف و حجاب یکی از آن‌هاست، افزود: رسانه‌ها به عنوان یک ابزار مهم در تولید محتوا برای نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی در میان افکار عمومی می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه امپراطوری رسانه‌ای دنیا با بی‌ارزش جلوه دادن حجاب زنان مسلمان درصدد ترویج فرهنگ غربی در بین نسل جوان هستند، خاطرنشان کرد: در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای دشمن، رسانه‌های داخلی و اصحاب رسانه به عنوان افسران خط مقدم جنگ نرم می‌توانند با ارزش‌گذاری مناسب و معرفی زنان موفق ایرانی که با حفظ پوشش توفیقات قابل توجهی داشتند به تثبیت این قانون الهی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بپردازند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار