سران ناتو در بیانیه‌ای اعلام کردند:

ایران به‌تعهدات حقوقی خودطبق معاهده منع گسترش هسته‌ای پایبند باشد

سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در بیانیه‌ای اعلام کردند: ایران به‌تعهدات حقوقی خود طبق معاهده منع گسترش هسته‌ای پایبند باشد.
کد خبر: ۶۰۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ - 11July 2023

ایران به‌تعهدات حقوقی خودطبق معاهده منع گسترش هسته‌ای پایبند باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس، سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه شنبه در بیانیه نشست روز اول خود در «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی، روسیه را جدی‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید برای امنیت در منطقه اروپا- آتلانتیک توصیف کردند!

بیانیه مذکور در ادامه مدعی است: ناتو به دنبال درگیری با فدراسیون روسیه نیست و تهدیدی هم برای این کشور نیست! با این حال، ائتلاف آتلانتیک شمالی نمی‌تواند روسیه را به عنوان یک شریک درنظر بگیرد. ما می‌خواهیم کانال‌های ارتباطی با مسکو را برای کاهش خطرات و جلوگیری از تشدید تنش‌ها باز نگه داریم.

به گزارش الجزیره، بیانیه مذکور اضافه می‌کند: کشور‌های عضو به همکاری نزدیک برای مقابله با تهدیدات و چالش‌های ناشی از روسیه ادامه خواهند داد. آینده اوکراین در گرو اتحاد است و ما بر تعهدی که در سال ۲۰۰۸ در بخارست پذیرفتیم تاکید می‌کنیم. اوکراین توانایی بیشتری برای همکاری سیاسی با ائتلاف (ناتو) پیدا کرده است و در مسیر اصلاحات خود پیش رفته است.

این بیانیه خاطر نشان کرد: ما به طور منظم پیشرفت اوکراین را ارزیابی کرده و از اصلاحات کی یف حمایت خواهیم کرد؛ این موضوع اوکراین را به سمت عضویت در ناتو هدایت می‌کند.

به گزارش الجزیره، بیانیه نشست سران کشور‌های عضو ناتو می‌افزاید: از ایران می‌خواهیم تا به تعهدات قانونی و حقوقی اش طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای پایبند باشد. از تهران می‌خواهیم تا به تعهدات سیاسی اش پیرامون منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بدون تعلل پایبند باشد.

در بخش دیگری از بیانیه مذکور آمده است: ما از نزدیک تحولات بلاروس، به ویژه استقرار احتمالی شرکت‌های نظامی خصوصی (در مینسک) را رصد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار