استاندار کرمان:

تدوین کتاب شهدا در یک چهارچوب مشخص انجام شود

«فداکار» با بیان اینکه برای نوشتن کتاب برای شهدا باید آیین‌نامه‌ای تدوین و یک چهارچوب مشخص در نظر گرفته شود، گفت: تدوین دایرةالمعارف شهدای استان کرمان کار خوب و مهمی است که باید اصولی انجام شود.
کد خبر: ۶۰۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ - 11July 2023

تدوین کتاب شهدا در یک چهارچوب مشخص انجام شود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان امروز، ۲۰ تیرماه در جلسه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها در حوزه ایثار و شهادت برنامه‌های معمولی همچون برگزاری یادواره شهدا، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و... است که باید برگزار شود، اظهار داشت: باید کار جدید نیز انجام داد و در این ارتباط تدوین دایرةالمعارف شهدای استان کرمان کار خوب و مهمی است که باید اصولی انجام شود.

وی در خصوص تدوین کتاب برای شهدا تأکید کرد: برای نوشتن این کتاب‌ها باید آیین‌نامه‌ای تدوین و یک چهارچوب مشخص در نظر گرفته شود تا کار تکراری انجام نشود و کتاب‌ها از لحاظ علمی نیز مرجعیت داشته باشند. اینکه سالانه کتاب‌هایی در مورد شهدا چاپ شود خوب است اما باید کتاب‌ها براساس چهارچوب و به گونه‌ای باشند که بعداً قابل استفاده شوند و باید بانک اطلاعاتی از نویسندگان دفاع مقدس تهیه شود.

فداکار با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در سطح شهر و در سطح ادارات تأثيرگذار است، اظهار کرد: شهرستان‌ها نیز باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کنند.

استاندار کرمان در خصوص دیدار با خانواده شهدا، گفت: دیدار با خانواده شهدای شاخص و سرداران شهید به‌صورت مداوم انجام می‌شود اما با بعضی از خانواده شهدا دیداری انجام نمی‌شود که باید به این امر نیز توجه کرد و هر دستگاه در برنامه‌های خود دیدار با این خانواده‌ها را مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار