در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان: تدوین دانشنامه دفاع مقدس با محوریت استان‌ها/ نذر مقاله فعالیتی برای معرفی بیشتر و بهتر شهداست

سرهنگ رشیدی دانشنامه دفاع مقدس را اثری جامع و ماندگار دانست و گفت: در این راستا در همه شهرها از طرح نذر مقاله استقبال شده است و در این طرح هر پژوهشگر می‌تواند داوطلبانه مقاله چند شهید والامقام را بنویسد.
کد خبر: ۶۰۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ - 12July 2023

جلسات توجیهی و آموزشی دانشنامه دفاع مقدس در همه شهرهای لرستان برگزار شدسرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس اثری جامع و ماندگار است که در آن نقش استان‌ها در دفاع مقدس نگاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه نگارش دانشنامه کاری تخصصی و علمی است، افزود: اهمیت دانشنامه دفاع مقدس، این ضرورت را ایجاد کرد که پژوهشگران و مقاله نویسان دانشنامه دفاع مقدس لرستان در همه شهرها آموزش های لازم را قبل از شروع نگارش مقالات ببینند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: دانشنامه دفاع مقدس لرستان متعلق به همه مردم لرستان هست، قرار است در این دانشنامه، به نقش لرستان در دفاع مقدس پرداخته شود، بنابراین لازم دانستیم با هماهنگی استاندار به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی دفاع مقدس و فرمانداران در شهرستان‌ها مسئولین شهرستانی دانشنامه را انتخاب کنیم که این عزیزان در تسریع روند کار دانشنامه و هماهنگی های لازم، نقش آفرینی کنند.

رشیدی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون در تمام شهرهای استان لرستان جلسات توجیهی و آموزشی برگزار شد، تصریح کرد: با حضور در هر کدام از شهرهای استان، با حضور فرمانداران و مسئولین ابتدا در مورد دانشنامه دفاع مقدس  و اهمیت آن مطالبی بیان می شد سپس در قسمت دوم برنامه، با حضور پژوهشگران و نویسندگان چگونگی دسته بندی مطالب و مستندات و نگارش مقالات طبق شیوه نامه، شرح داده می‌شد.

وی به استقبال خوب مسئولین و پژوهشگران در همه شهرهای لرستان از نگارش دانشنامه به صورت شهرستانی و سپس تجمیع مطالب در دانشنامه استانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مقالات دانشنامه در سه موضوع شهدا و اشخاص، نظامی جغرافیایی و فرهنگی اجتماعی نوشته می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به فراخوان نذر مقاله اشاره کرد و گفت: در همه شهرها از طرح نذر مقاله استقبال شده است و در این طرح هر پژوهشگر می‌تواند داوطلبانه مقاله چند شهید والامقام را بنویسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار