مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

مردم شهرستان سرخه از پیشتازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودند

«سلامی» گفت: نقش مردم ، جوانان و رزمندگان شهرستان سرخه در حماسه های بزرگ انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس تدوین و مستند سازی شود.
کد خبر: ۶۰۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ - 12July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت شهرستان سرخه که صبح امروز (سه‌شنبه) در فرمانداری شهرستان سرخه برگزار شد با بیان این که مردم و جوانان غیرتمند شهرستان سرخه از پیشتازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بودند، اظهار داشت: نقش مردم، جوانان و رزمندگان شهرستان سرخه در حماسه‌های بزرگ انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس تدوین و مستند سازی شود.

وی با بیان این که دستاورد‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس در قالب جهاد تبیین به نسل جوان منتقل شود. افزود: روحیه استکبارستیزی رزمندگان مقابل استکبار حاصل صدور انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس است که از برکت روحیه ایثار، شجاعت و شهامت رزمندگان اسلام پدید آمده است.

سلامی گفت:با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان برگزاری یادواره‌های شهدا باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به نسل جوان می‌شود و باید همواره یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است و باید با بهره گیری از رزمندگان و بازگویی خاطرات و وقایع جنگ تحمیلی بتوانیم این فرهنگ را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

حجت الله کرمانی فرماندار شهرستان سرخه ادامه داد: در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ دستاورد‌های دوران دفاع مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و تمام فعالیت‌های شهرستان سرخه در سال جاری با پیوست کنگره ۳ هزار شهید برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی و ... در زمینه برگزاری هر چه بهتر این کنگره استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار