معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

«عفاف و حجاب» در زمره اساسی‌ترین باور فرهنگی مردم قرار دارد

«سلگی» گفت: عفاف و حجاب در زمره اساسی‌ترین باور فرهنگی مردم متدین و کمال‌جوی کشورمان قرار دارد.
کد خبر: ۶۰۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ - 12July 2023

«عفاف و حجاب» در زمره اساسی‌ترین باور فرهنگی مردم قرار داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «روح الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در جمع متولیان کانون‌های فرهنگی اجتماعی مازندران راهپیمایی بزرگ ۱۰ هزار نفری مردم ساری در روز عید سعید غدیر را سمبل نشاط اجتماعی در پرتو تعالیم معنوی دانست و اظهار داشت: مردم مازندران با واقعه غدیر پیوند دیرینه دارند و با حضور بی‌سابقه خود در جشن غدیر امسال مهر تائیدی بر هویت دینی خود زدند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر دین‌مداری و ولایتمداری مردم دیار علویان که در عرصه ایمان می‌درخشند، افزود: مردم مازندران در اوج معرفت و دانایی پیگیر تعالی فرهنگ دینی و اسلامی هستند و مسئولان باید برای تأمین مطالبات آنان بکوشند.

وی با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی در رشد و تقویت مؤلفه‌های دینی و فرهنگی خاطرنشان کرد: دولت در برنامه هفتم توسعه بالندگی کانون‌های فرهنگی را هدف گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه دولت معتقد است نیاز‌ها و مطالبات فرهنگی باید بر بستر فرهنگی پاسخ داده شود، اظهار داشت: عفاف و حجاب در زمره اساسی‌ترین باور فرهنگی مردم متدین و کمال‌جوی کشورمان قرار دارد و گستره فعالیت‌های این حوزه نیز بر محور فرهنگی است.

وی با اشاره به هنجارشکنی برخی از افراد در این حوزه که متأثر از ناآگاهی و قانون گریزی است، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده مراکز رسمی، قاطبه زنان کشورمان معتقد به فرهنگ عفاف و حجاب و پاسدار آن هستند.

سلگی ادامه داد: باید با کار فرهنگی عمیق و تأثیرگذار از سنگر‌های فرهنگی انقلاب برابر هجمه‌های سازمان یافته پاسداری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه چالش‌های اقتصادی نباید آسیبی به باور‌های فرهنگی جامعه وارد کند، افزود: فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه در خط مقدم سیاست‌های پیشتازانه دولت قرار دارد.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: چارچوب‌ها و اساس فکری جامعه اسلامی مبتنی بر آموزه‌های دینی است که باید همواره مورد تکریم قرار گیرند.

وی با اشاره به عقب ماندگی‌ها در تأمین نیاز‌های فرهنگی طی دو دهه اخیر تصریح کرد: دولت سیزدهم با رویکرد نوین عرصه فرهنگ را به نشاط و بالندگی خواهد رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها