دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تسهیل راهپیمایی اربعین برای زائران؛ از صدور گذرنامه زیارتی تا حل مشکل اتباع خارجی

برای اینکه مشتاقان امام حسین (ع) در مسیر عشق قرار بگیرند همه دستگاه‌های کشوری بسیج می‌شوند و با دیپلماسی با کشور عراق راه را برای حضور هر چه باشکوه تر زائران هموار می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۴ - 15July 2023

تسهیل راهپیمایی اربعین برای زائران؛ از صدور گذرنامه زیارتی تا حل مشکل اتباع خارجیگروه اجتماعی دفاع‌پرس: آرام آرام بار دیگر محرم اربعین حسینی از راه می‌رسد و سیل مشتاقان و دلدادگان سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از راه‌های دور و نزدیک از أقصی نقاط جهان با پای پیاده راهی قبله عشّاق، کربلای معلّی می‌شوند. میلیون‌ها عاشق بی‌قرار مشتاقانه جاده عاشقی نجف تا کربلا را به‌پاس زنده نگه‌داشتن یاد و نام اهل‌بیت علیهم‌السلام، قدم به قدم می‌پیمایند.

برای اینکه مشتاقان امام حسین (ع) در مسیر عشق قرار بگیرند همه دستگاه‌های کشوری بسیج می‌شوند و با دیپلماسی با کشور عراق راه را برای حضور هر چه باشکوه تر زائران هموار می‌کنند.

«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از موضوعاتی که در سال گذشته در اربعین حسنی باعث ازدحام زائرین شد کمبود گیت‌ در مرز عراق بود، اظهار داشت: کشور عراق قول دادند که امسال گیت‌ها را افزایش دهند؛ در این راستا اگر کشور عراق نیازمند کمک بود این آمادگی را داریم تا به آن‌ها کمک کنیم.

وحیدی درباره اینکه آیا کشور ما در حوزه برقراری امنیت اربعین به کشور عراق کمک خواهد کرد، گفت: خوشبختانه امروز کشور عراق در حوزه امنیت به ثبات کامل رسید است و مسلط هستند و نیازی در این حوزه ندارند.

وزیر کشور در مورد اینکه کدامیک از مرزهای مشترک با کشور عراق برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) در نظر گرفته شده‌ است، گفت: دو مرز در خوزستان و یک مرز در ایلام به همراه مرزهای باشماق، خسروی و تمرچین از جمله شش مرزی هستند که برای تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است؛ همچنین مرز سومار نیز برای حمل و نقل وسایل و امکانات پیش‌بینی شده است.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص اربعین حسینی اظهار داشت: هفت گذرگاه مرزی برای تردد زائران در اربعین آماده شده است.

سردار گودرزی گفت: طی برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته شش مرز برای ورود و خروج زائران و یک مرز برای انتقال مواکب در نظر گرفته شده است که نشان از عمق روابط و تلاش دو کشور در جهت تسهیل در تردد زائران دارد.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: دولت عراق با ایجاد ۱۲۰ گیت در گذرگاه‌های مرزی تا اربعین موافقت کرد و مقرر شد کارگروه مشترک ویژه اربعین به زودی آغاز به کار کند.

وی با اشاره به اینکه توافق لازم جهت تردد اتوبوس‌های حامل زائران تا پایانه مرزی زرباطیه صورت گرفته است، اظهار داشت: از اول محرم تا ۱۵ صفر انتقال مواکب از همه گذرگاه‌ها آزاد است و از ۱۵ صفر انتقال مواکب تنها از مرز مندلی (سومار) در استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

سال‌های گذشته یکی از مواردی که باعث می‌شد برخی از زائران در ایام اربعین از سفر کربلا جا بمانند موضوع پاسپورت بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته با کشور عراق پاسپورت‌های خاص در حال طراحی است.

سردار «علی ذوالقدر» رئیس اداره گذرنامه فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص اینکه یکی از درخواست‌های کشور ایران برای اربعین صدور گذرنامه‌های زیارتی بود، اظهار داشت: خوشبختانه صدور گذرنامه‌های زیارتی مورد تایید اولیه کشور عراق گرفته شده است.

سردار ذوالقدر گفت: صدور گذرنامه‌های زیارتی به‌صورت آزمایشی در حال اجرا هست تا مشکلات موجود مرتفع شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار