نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین:

استان قزوین منتظر قدوم مدافعان و دلاور مردان تیپ 116 شهید صفوی قزوین بود

آیت‌الله عابدینی گفت: استان ما منتظر قدوم مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی ایران و دلاور مردان تیپ 116 شهید صفوی قزوین بود که بعد از چند سال تلاش در محیط‌های کار سخت و پاسداری، نگهبانی و نگهداری از امانت امام زمان (عج) به استان بازگشتند.
کد خبر: ۶۰۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ - 12July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، به مناسبت عید سعید غدیر خم و به مناسبت بازگشت قهرمانان تیپ 116 مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین، از مرزهای غرب کشور پس از سه سال جشن بزرگ تجلیل از خانواده های تیپ 116 شهید صفوی قزوین با حضور آیت الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، «عباس کاظمی» معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین محمدشفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «علی زمانی» فرمانده تیپ 116مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین، «غلامحسن اسلامی صدر» سرپرست فرمانداری قزوین و جمع کثیری از خانواده های تیپ 116 شهید صفوی قزوین، در سالن 29 فروردین قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد.

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در این مراسم اظهار داشت: استان ما منتظر قدوم مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی ایران و دلاور مردان تیپ 116 شهید صفوی قزوین بود که بعد از چند سال تلاش و کوشش در محیط‌های کار سخت و پاسداری، نگهبانی و نگهداری از امانت امام زمان (عج) به استان بازگشتند و همه منتظر بودیم که مأموریت شما به سرانجام برسد و با سلامتی با کوله‌باری از افتخار به خانه و خانواده بازگردید.

وی ادامه داد: شما چقدر مورد عنایت و لطف قرآن کریم، رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) قرار گرفته‌اید، خداوند در آیه 78 سوره حج می‌فرماید «وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ»، یعنی (در راه خدا چنانکه شایسته حق جهاد در راه اوست جهاد کنید)، شما همین کار را کردید، مردم ما هم این را خوب درک می‌کنند، وقتی که با آسایش، آرامش و امنیت زندگی می‌کنند می‌فهمند این آرامش را مدیون چه کسانی هستند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: عزیزان ما در مرزها در شرایط سختی امنیت را برقرار می‌کنند، ما قدردان آن‌ها و خانواده‌های آنان هستیم، رسول گرامی اسلام فرمودند بهشت دری دارد که افرادی که در راه خدا جهاد کرده‌اند به‌صورت از آن وارد می‌شوند، خدا کسانی که به جهاد اهمیت ندادند را در قیامت تحویل نمی‌گیرد، ما به شما تبریک می‌گوییم که تشویق خدا شامل حال شما شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام باقر (ع) فرمودند جهاد سه موضوع مهم دارد، نخست دعوت به اطاعت خدا از اطاعت بندگان، خلاصه انقلاب ما نیز همین بود که امام خمینی (ره) می‌خواست مردم به جای اینکه آدم‌ها را بپرستند فقط خدا را بپرستند، دوم اینکه از عبادت بندگان دعوت به عبادت خدا و سوم از ولایت بندگان دعوت به ولایت خدا شوند.

وی خاطرنشان کرد: خروجی این سه مورد آزادی است، یعنی انسان نباید زیر یوغ بردگی هیچ کسی باشد، فقط باید بنده خدا باشد، آن رسالتی که خدا بر عهده شما گذاشته این بوده است، شما از مرزها برای این موضوعات دفاع کردید.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه جهاد نهج‌البلاغه فرمودند جهاد دری از درهای بهشت است که این در برای اولیای خاص باز می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما خدمت خانواده‌های شما چشم‌روشنی عرض می‌کنیم، در این دنیایی که هر طور آدمی را می‌بینیم، کسانی هم هستند که در خط مقدم دفاع از آرمان‌های انبیاء، ائمه اطهار (ع) و نهضت اباعبدالله الحسین (ع) تلاش کرده و می‌کنند.

وی یادآور شد: رسول اکرم (ص) وقتی پیروزمندانه از جنگ باز می‌گشتند به یاران فرمودند شما اکنون از جهاد اصغر برگشته‌اید، اکنون باید به جهاد اکبر بروید، یاران عرض کردند جهاد اکبر چیست؟ حضرت فرمودند جهاد اکبر مبارزه با نفس است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: پیامبر (ص) فرمود می‌خواهید من در میان شما داوری کنم؟ افراد خوشحال شدند و استقبال کردند، حضرت فرمودند آن کسی که بر هوای نفس خود غلبه کند از همه قوی‌تر است.

وی بیان کرد: بنابراین ما جهاد اصغر و اکبر داریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با استفاده از آیات قرآن فرمودند جهاد کبیر را مطرح کردند، جهاد کبیر جهاد فرهنگی است، در شهرمان مواظب حجابمان باشیم، مواظب نظم و انضباط اجتماعی‌مان باشیم، هوای یکدیگر را داشته باشیم، مواظب فقرا باشیم، مواظب وحدت و انسجام اجتماعی باشیم که البته جامعه این را باید از نیروهای مسلح یاد بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار