معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشجویان شاهد و ایثارگر در تحقق دانشگاه با مسئولیت اجتماعی نقش بسزایی دارند

«داداش‌پور» گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم با هدف مسئولیت اجتماعی قرار است مسئولیت فردی را به مسئولیت جمعی تبدیل کنند؛ بر همین اساس، دانشجویان شاهد و ایثارگر در محیط دانشگاه باید مروج این نگاه متعالی باشند و این رسالت خطیری است که بر دوش آن‌هاست.
کد خبر: ۶۰۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ - 12July 2023

دانشجویان شاهد و ایثارگر در تحقق دانشگاه با مسئولیت اجتماعی نقش بسزایی دارندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «هاشم داداش‌پور» معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در آیین افتتاحیه دومین دوره طرح ملی «ضیافت ایثار» که با حضور یک هزار دانشجو در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نسل‌های مختلف دانشگاهی وظایف مختلف آموزش، پژوهش و کارآفرینی و دانشگاه‌های نسل چهارم مسئولیت اجتماعی را بر عهده دارند تا بتوانند در جامعه پیرامونی خود نقش مؤثری ایفا کنند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی کلمات همچون ایثار، تعاون و ازخودگذشتگی در دین ما، معانی فراتر از خود را دارد و زمانی که در کنار کلمات دیگر قرار می‌گیرد، افق متعالی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایثار به رفتاری مؤثری می‌گویند که در محیط پیرامونی خود دارای اثر است، گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم با هدف مسئولیت اجتماعی قرار است در این مسیر قدم بردارند و مسئولیت فردی را به مسئولیت جمعی تبدیل کنند؛ بر همین اساس، دانشجویان شاهد و ایثارگر در محیط دانشگاه باید مروج این نگاه متعالی باشند و این رسالت خطیری است که بر دوش آن‌هاست.

داداش‌پور گفت: کانون‌های ملی ایثار که در دانشگاه‌های سراسر کشور در حال تأسیس است، می‌توانند در توانمندسازی سایر دانشجویان با نگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مؤثری داشته باشند.

وی با اشاره به ۲۱ تیر ۱۳۱۴ و واقعه شهادت جمعی از مردم در مسجد گوهرشاد بیان داشت: حجاب نماد زن مسلمان است و مردم در مقابل قانون تغییر حجاب ایستادگی کردند و در چنین روزی بیش از هزار و ۶۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار